سلامتی و پزشکی

خیز کرونا در سایه غفلت و بی توجهی

402 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی در آزمایش های تشخیص مولکولی و سریع شناسایی شدند.

18 اردیبهشت 1401

افزایش امنیت وسایل نقلیه با پارچه های ضدحریق

خبرگزاری خبرنگاران-پارچه خود خاموش شونده (پارچه نسوز) منطبق با استاندارد های جهانی؛ ایران ساخت شد.

17 اردیبهشت 1401

زنجیر بست نشینی مسجد حکیم اصفهان دزدیده شد

زنجیرهای بست نشینی مسجد حکیم اصفهان، بیش از یک هفته است که دزدیده شده و کسی اطلاع دقیقی از شرایط و چگونگی دزدیده شدن آن ندارد.

12 اردیبهشت 1401

همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان در اتاق کرج برگزار گردید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: بخش مهمی از محصولات و کالاهای تولیدی در البرز با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می تواند به کشورهای هدف از جمله همسایگان ایران صادر گردد و امید است که برگزاری همایش فرصت های تجاری به قرقیزستان زمینه ساز...

12 اردیبهشت 1401

پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب به دلیل بدی آب وهوا تا کریسمس عقب افتاد

جیمز وب، تلسکوپ فضایی نسل بعدی ناسا انتها از ساختمان مونتاژ بیرون آمد و درست زمانی که آب وهوا اجازه دهد به فضا خواهد رفت اما این امکان تا پیش از 4 دی وجود نخواهد داشت.

11 اردیبهشت 1401

سفر هوایی برای معلولین همچنان با ابهام همراه است

تدوین لایحه ای حقوقی برای مسافران دارای معلولیت از لحاظ نظری، موضوعی عالی به نظر است؛ ولی در واقعیت حامیان حقوق معلولین به این آینده این لایحه خوشبین نیستند.

9 اردیبهشت 1401

روش های خلوت کردن فکر

تهران (پانا) - اگر کارهای زیادی دارید که بخش زیادی از فکر شما را مشغول نموده و همزمان استرس زیادی نیز به شما وارد می نماید، هر چه زودتر سر و سامانی به آن بدهید. چرا که مغز کشش این حجم از اطلاعات را نخواهد داشت و برای شما آسیب به همراه خواهد داشت.

4 اردیبهشت 1401

کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون از طریق ورزش

مطالعه ای تازه نشان می دهد که کاهش سرعت پیشرفت بیماری پارکینسون از طریق چهار ساعت ورزش در هفته امکان پذیر است.

27 فروردین 1401

خلاقیت زورکی نیست! برای یافتن منبع الهام بخش تازه، استراحت کنید و با انجام یک کار بی ربط یا اصلا هیچ کاری نکردن از رکود دربیایید!

آیا تا به حال سعی نموده اید در کاری خلاقیت به خرج بدهید و نوآوری کنید، اما با وجود تمام کوشش ها، آن صدای یگانه الهام بخش به مغز شما خطور پیدا ننموده باشد؟!

25 فروردین 1401

چطور بدون دردسر لاغر شویم؟

بدن هر فرد چاق به صورت اتوماتیک برای خود برنامه ای تدارک می بیند که مناسب یک فرد چاق است. حتی پس از رسیدن به تناسب اندام و لاغر شدن، بدن هنوز به شیوه گذشته ی خود مدیریت می گردد و به همین دلیل پس از مدتی به راحتی امکان بازگشت وزن وجود دارد.

23 فروردین 1401

طرح فراوری شیر یددار پس از 10 سال کار تحقیقاتی وارد مرحله تجاری سازی شد

طرح فراوری شیر یددار پس از 10 سال کار تحقیقاتی، تمام مراحل آزمایشگاهی و مزرعه ای فراوری را گذرانده و با مهیا شدن شرایط فراوری می تواند وارد مرحله تجاری سازی گردد.

23 فروردین 1401

هتل های عجیب و غریب جهان را بشناسید

هتل ها معمولا در فکر ما مکان های راحتی مخصوص استراحت تعریف شده اند؛ حالا فرض کنید در هتلی اقامت دارید که در وسط دریا قرار گرفته است و هیچ چیزش شبیه به هتل های معمولی نیست.

22 فروردین 1401

اهمیت سفر برای سلامتی انسان طبق دلایل علمی

اهمیت سفراگر روش کارآمدی برای این وجود داشت که به راحتی سلامت خود را بهبود بخشید، آن را انجام نمی دادید؟ خب باید به شما بگوییم که تحقیقات گوناگونی روی اهمیت سفر بر سلامتی صورت گرفته که نشان می دهد مسافرت برای سلامت روحی و روانی انسان ها بسیار موثر است....

21 فروردین 1401

آمار کرونا در ایران 10 دی 1400، 34 فوتی نو در کشور

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز 59 میلیون و 803 هزار و 722 نفر دُز اول، 51 میلیون و 884 هزار و 637 نفر دُز دوم و 7 میلیون و 683 هزار و 148 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 119 میلیون و 371 هزار و 507 دُز رسید.

16 اسفند 1400

9مورد ابتلا و 11 بستری تازه کرونایی در ایلام

خبرنگاران/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به 67 هزار و 68نفر اطلاع داد.

1 اسفند 1400

شناسایی 64 بیمار نو مبتلا به کرونا در لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باخت و شمار قربانیان به 2 هزار و 667 نفر رسید.

26 بهمن 1400

فرود اضطراری پرواز عسلویه ، تهران در اصفهان به دلیل سکته مسافر

صبح امروز به دلیل سکته یکی از مسافران پرواز عسلویه - تهران در اصفهان فرود اضطراری داشت.

16 بهمن 1400

جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

نتایج به دست آمده از یک بررسی نو نشان می دهد، ابتلا به کووید 19 می تواندعارضه ای ایجاد کند که تا به امروز به آن اشاره نشده است.

9 بهمن 1400

لوکیشن های فیلم و سریال های ایرانی و گردشگری فیلم

گردشگری فیلم یا Film Tourism در واقع یکی از فعال ترین بخش ها در مجذوب کننده سازی مقاصد گردشگری کشورهای مختلف جهان به شمار می رود. سریال ها و فیلم های سینمایی معروفی که از طریق پرده نقره ای سینما و همچنین سینما های خانگی میلیاردها مخاطب جعبه سیاه، الهام بخش...

4 بهمن 1400

معروفیت کودکی که با پستانک فوتبال بازی می کند

یک کودک 6 سال که هنگام بازی فوتبال پستانک در دهان دارد در شبکه های اجتماعی به معروفیت رسیده است.

2 بهمن 1400
تعداد: (289)