بهداشت دهان و دندان

معروفیت کودکی که با پستانک فوتبال بازی می کند

یک کودک 6 سال که هنگام بازی فوتبال پستانک در دهان دارد در شبکه های اجتماعی به معروفیت رسیده است.

2 بهمن 1400

دانستنی هایی در رابطه با بیماری سردرد در بچه ها

بچه ها همان نوع سردردی را دارند که بزرگسالان به آن مبتلا می شوند، اما علائم آنها ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، درد میگرن در بچه ها ممکن است کمتر از چهار ساعت طول بکشد، در حالیکه در بزرگترها میگرن حداقل چهار ساعت طول می کشد.

3 آذر 1400

ثبت نام آزمون های میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه شروع شد

ثبت نام دانشجویان در آزمون های میان دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی از امروز پنجم آبان ماه در دانشگاه های علوم پزشکی شروع شد.

29 آبان 1400

کشمش و یک جهان خاصیت

کشمش ها از خشک شدن انگورها در جلوی نور خورشید یا خشک کن درست می شوند، به طور کلی شیرین هستند و طعم آن به طور بسیاری در پخت و پز غذایی در سراسر دنیا، مخصوصا در دسرها استفاده می گردد.

21 آبان 1400

هرآنچه که باید راجع به سوء تغذیه بدانیم

سوء تغذیه یک اصطلاح کلی و به معنیِ دریافت ناکافی یا بیش ازاندازه مواد غذایی است و می تواند ناشی از پایین بودن کالری یا پروتئین دریافتی برای رشد و سلامت سلول ها یا ناتوانی بدن برای استفاده از غذای مصرفی باشد. از سوی دیگر، دریافت کالری زیاد و نیز دریافت...

19 آبان 1400

گزارش میدل ایست آی از مهاجرت کادر درمان ایران

ایران شاهد خروج متخصصان کادر درمان خود از جمله پزشکان و پرستارانی است که به جای ماندن در کشور مهاجرت را انتخاب کرده اند.

1 فروردین 1400

جرم گیری دندان چند بار در سال باید انجام گردد؟

نمناک/با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال یکی از اقدامات بسیاری از افراد رسیدگی به دندانها و جرم گیری آنها می باشد.از نظر آنها تغییر رنگ دندان باعث زیباتر جلوه دادن در دید و بازدیدهای نوروزی می گردد.اما آیا چنین باوری صحیح است؟

21 بهمن 1399

انتقاد از برخورد دولتی با زبان

محمد دهقانی که معتقد است برخود نظامی، تشکیلاتی و دولتی با زبان کار درستی نیست می گوید: به نظر من درآوردن واژه سازی به صورت دولتی و این که فرهنگستان خودش را متصدی این کار می داند غلط است.

5 شهریور 1399

کشف یک محوطه تاریخی در شهرستان ماهنشان، استان زنجان

شقایق هورشید، سرپرست هیات باستان شناسی این محوطه تاریخی با اعلام این خبر گفت: کاوش های نجات­بخشی حوضه­ آبگیر سد مراش شهرستان ماهنشان استان زنجان با مجوز پژوهشگاه با کاوش درمحوطه­ مراش 6 (محوطه­ جِن­ دَرَه ­سی) به انجام رسید.

21 خرداد 1399

خبرنگاران یاری 2.5 میلیارد ریالی پزشکان ارومیه ای برای مقابله با کرونا

ارومیه- خبرنگاران- در حالی که پزشکان و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا در کشور و آذربایجان غربی قرار دارند، در یاری رسانی به عملیات مقابله با این بیماری نیز کوتاهی ننموده و از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال...

16 خرداد 1399

پروتئینی که می تواند عامل نابینایی باشد

پژوهشگران در آنالیز های اخیر خود، یک ترکیب معدنی موسوم به هیدروکسیل آپاتیت (HAP) را در چشم بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولای خشک یافتند. هیدروکسیل آپاتیت، یک ترکیب اصلی در مینای دندان و استخوان است.

14 اردیبهشت 1399

بازدید از جاذبه های تاریخی کندی شهر عجایب

بازدید از جاذبه های تاریخی کندی شهر عجایب کندی یکی از شهرهای جزیره سریلانکا در جنوب آسیا می باشد که با مناظر و جاذبه های تاریخی کندی شما را شگفت زده و مشتاق به بازدید بیشتر از این شهر میکند.

27 مرداد 1398