راهنمای انتخاب برترین شامپو برای موهای خشک

به گزارش کلاه تهران، انتخاب برترین شامپو برای موهای خشک، می تواند در بازگرداندن موهای شما به حالت طبیعی مؤثر باشد. برای آشنایی و انتخاب شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز، این مطلب را دنبال کنید.

راهنمای انتخاب برترین شامپو برای موهای خشک

برترین شامپو برای موهای خشک

قبل از این که به معرفی شامپو برای موهای خشک بپردازیم، باید بدانیم که به طور کلی، چه عواملی باعث می گردد که موهای ما خشک و آسیب پذیر شوند؟

حقیقت ماجرا این است که اغلب موهای ما تحت تاثیر بعضی درمان ها و داروهای شیمیایی آسیب پذیر شده و صدمه می بینند. بعلاوه اگر ما از جمله افرادی باشیم که بیش از حد در معرض آفتاب قرار می گیریم و یا وقت زیادی را در استخرها و آب می گذرانیم، ممکن است در معرض خشکی موهای سر قرار بگیریم.

برای درمان خشک بودن موها، در درجه اول، توصیه می گردد از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد استفاده نموده و پس از استفاده از مواد آرایش مو، برای مدتی به موهای خود استراحت بدهیم. عدم تغذیه مناسب مو و نرسیدن مواد مغذی به ریشه موها نیز می تواند از جمله دلایل دیگری برای خشک شدن موها باشد. برای این منظور توصیه می کنیم از شامپوی مناسب برای موهای خشک استفاده نموده و بعضی مواد غذایی دارای چربی های طبیعی، مثل ماهی، آجیل جات و آووکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نکته ای که در استفاده از شامپو برای موهای خشک باید رعایت کنید این است که این محصولات برای استفاده همه روزه ساخته نشده اند. در حقیقت بسیاری از محققین در این زمینه، اعتقاد دارند حمام روزانه و زیاد، خود یکی از عوامل موثر در کاهش رطوبت پوست سر و در نهایت خشکی مو می باشد. به همین جهت توصیه می گردد برای برترین نتیجه، موهای خود را هر دو روز یک بار با استفاده از یک شامپو برای موهای خشک ، بشوئید.

شامپو Loreal Elseve Extraordinary
اگر بخواهیم یکی از برترین محصولات در زمینه درمان خشکی مو را معرفی کنیم، قطعا شامپو Loreal حاوی روغن های طبیعی، یکی از این محصولات می باشد.

این شامپو حاوی روغن هایی نظیر روغن گل رز، روغن گل آفتاب گردان و روغن عناب می باشد که تاثیر به سزایی در درمان خشکی مو دارند. هنگامی که از این شامپو روی سر خود بهره ببرید، موهای شما قبل از اینکه بخواهید آن ها را بشوئید، مواد مورد احتیاج خود را جذب نموده و پس از شستسو، اثر از شامپو روی سر شما باقی نخواهد ماند.

نکته قابل توجه در رابطه با این شامپوی، قیمت بسیار پایین آن نسبت به نمونه های مشابه دیگر است. این شامپو برای موهای خشک در ایران نیز قابل دسترس بوده و قیمت آن حدود 15 هزار تومان می باشد.

شامپو TRESemme
برند TRESemme نیز یکی دیگر از مارک های معروف در زمینه فراوری شامپو و محصولات مراقبت و بهداشت مو می باشد. شامپوی روغن نارگیل و آلوئورای این کمپانی، تاثیر خاصی در از بین بردن شکنندگی و خشکی مو دارد و می تواند رطوبت از دست رفته موهای شما را بار دیگر به شما برگرداند.

با توجه به اینکه اندازه کمی از سولفات در این محصول وجود دارد، اما به سبب کم بودن اندازه آن، این شامپو تاثیر زیادی در تمیز نگه داشتن مو ندارد.

در عوض روغن آلوئورای بکار رفته در آن دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و باعث نرمی و لطافت موهای شما می گردد. بعلاوه روغن نارگیل موجود در این محصول، سبب می گردد تا موهای شما مرطوب تر شده و از خشکی بیش از حد آن ها، کاسته گردد. این شامپو در ایران قابل دسترس بوده و قیمت آن حدود 60 تا 90 هزار تومان متغیر است.

شامپو Phytojoba
یکی دیگر از محصولات واقعا مفید در زمینه مرطوب نگه داشتن مو، شامپو برای موهای خشک Phytojoba می باشد. این شامپو کاملا طبیعی بوده و پر از ترکیبات دوست داشتنی مانند روغن نارگیل و یا عصاره گل خطمی می باشد.

شامپو برای موهای خشک Phytojoba دارای تاثیر شگفت انگیزی روی موهای سر می باشد و در زمان کوتاهی قادر است رطوبت از دست رفته موها را به سر شما باز گرداند. این شامپو علاوه بر اینکه تاثیرات خوبی بر نرم کنندگی موهای شما دارد، دارای بوی خوشی نیز می باشد.

توصیه می گردد برای تاثیر بیشتر از ماسک موی فیتوجوبا نیز به صورت هفته ای یک بار استفاده نمایید تا موهای خود را نرمی بیشتری ببخشید. این شامپو نیز در ایران قابل تهیه بوده و قیمت آن حدود 50 الی 70 هزار تومان متغیر خواهد بود.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون

به "راهنمای انتخاب برترین شامپو برای موهای خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین شامپو برای موهای خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید