چطور بدون دردسر لاغر شویم؟

به گزارش کلاه تهران، بدن هر فرد چاق به صورت اتوماتیک برای خود برنامه ای تدارک می بیند که مناسب یک فرد چاق است. حتی پس از رسیدن به تناسب اندام و لاغر شدن، بدن هنوز به شیوه گذشته ی خود مدیریت می گردد و به همین دلیل پس از مدتی به راحتی امکان بازگشت وزن وجود دارد.

چطور بدون دردسر لاغر شویم؟

شما برای اینکه درمان چاقی را آغاز کنید، باید به بدن خود سواد لاغری را یاد بدهید تا بتواند خود را به شیوه صحیح مدیریت کند و در تمام طول عمر خود در وزن ایده آل خود باقی بماند.

این روش بسیار بنیادین و البته بطور شگفت آوری موثر است و به شما این اطمینان را می دهد که هیچوقت به چاقی بر نگردید و برای همواره لاغر بمانید.

برخلاف روال های شایع مانند رژیم غذایی، رژیم لاغری، دارو درمانی و... برای کاهش وزن، درمان چاقی به روش دکتر نیکپور تاکیدی بر اندازه کالری و حتی نوع غذایی که فرد چاق می خورد ندارد.

در این رویکرد نوین، افراد مجاز هستند از هرسفره، هرغذایی را بخورند، سیرشدن واقعی را تجربه کنند و تا سرانجام عمر همچنان در برترین وزن ممکن خود به سر ببرند.

واقعیت این است که افراد چاق پس از سیری، به دو علت مهم همچنان به خوردن خود ادامه می دهند.

1) پیغام سیرِی را دریافت نمی کنند. پس تا مرز انباشتگی پیش میروند و انباشتگی را سیری تصور می کنند.

2) چون بعد از آغاز برنامه های لاغری، انگیزه خود را برای ادامه از دست می دهند و با پررنگ شدن سایر مسائل زندگی، اولویت لاغری خود را از دست می دهند. بدین ترتیب اهمیت تناسب اندام و درمان چاقی پایین تر می آید و مسائل و مسائل روزمره زندگی جایگزین خواهند شد.

درمان چاقی یعنی مدیریت و آموزش بر طرف کردن این دو مسئله تا زمانی که در سر هر سفره این موضوع به هوشیاری و رفتار طبیعی هر فرد تبدیل شده باشد.

دکتر مجتبی نیک پور و گروه وی، با مطالعه فراوان و تجربه به دست آمده در زمینه درمان چاقی سعى کرده اند این درمان را بصورت یک فرآیند قابل آموزش همگانی، بصورت یک پروتکل جهانی قابل ارائه کنند.

دو استاد برجسته دانشگاه با سوابق درخشان پژوهشی این کار مطالعاتی را همراهی می کنند. دکتر محمد مهدی شمسایی (دکترای روانشناسی) و دکتر محسن شتی (پی.اچ.دى اپیدمیولوژی) جزو اعضای این گروه درمان چاقی هستند.

تجربه به خوبی نشان داده شد که افراد می توانند بدون فشار رژیم های متداول، ورزش فشرده، دارو یا استفاده از دستگاه ها کاهش وزن قابل توجهی را از سفره طبیعی خودشان تجربه کنند. این روش، برایی ماندگاری کاهش وزن، آموزش و درمان چاقی گروهی را موثرتر از درمان انفرادی می داند.

منبع: کجارو / barakagroup.ir

به "چطور بدون دردسر لاغر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون دردسر لاغر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید