معماری و عمران

کشف دروازه کوروش در نزدیکی تخت جمشید

کشف دروازه کوروش و تازه ترین یافته های هیئت باستان شناسی مشترک ایران و ایتالیا نشان می دهد که دروازه پردیس پارسه به فرمان کوروش بزرگ ساخته شده است.

5 اردیبهشت 1401

صاعقه های هولناکی که از زلزله مرگبارترند!

صاعقه های پرتوریاتا به حال به منشا صاعقه یا رعد و برق فکر نموده اید؟ آیا تا به حال داستان هایی که در خصوص این پدیده طبیعی را که تعریف می نمایند، شنیده اید؟ سوال های بسیاری در این زمینه وجود دارد اما در نهایت ما باید به شما بگوییم که پدیده صاعقه در همه آسمان...

2 اردیبهشت 1401

افتتاح مجتمع تفریحی فجیره در دبی

مجتمع تفریحی فجیره (Intercontinental Fujairah Resort) با امکانات فراوان در امارات متحده عربی افتتاح شد.

30 فروردین 1401

دیوار گرگان ؛ دیواری به قدمت دیوار چین

دیوار گرگان، دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ نام هایی است که بر دیوار گرگان در ادوار مختلف تاریخ گذاشته اند. دیواری که به گفته مورخان قدمتی هم اندازه دیوار چین دارد. این دیوار بزرگ تاریخی که 200 کیلومتر طول دارد در 29 تیرماه سال 1378 و به شماره 2345 ‪ به ثبت ملی...

10 اسفند 1400

عکس انگشتر حسرت آور لیلا اوتادی ! ، کیف برند رونمایی شد

خبرنگاران، لیلا اوتادی بازیگر زن معروف در استوری جالبی نصیحت با مزه ای کرد: خودت را پیدا کن برای بقیه گوگل هست!

29 بهمن 1400

عملکرد چیپست اگزینوس 2200 سامسونگ شاید ناامیدکننده باشد

همان طور که احتمالا می دانید، تازهترین چیپست پرچم دار سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله AMD بهره می برد. سامسونگ با بهره گیری از تخصصی AMD در این حوزه می خواهد عملکرد بسیار بهتری برای چیپست های خود به ارمغان بیاورد. اما حالا...

24 بهمن 1400

برترین هتل های کیش به ترتیب و به انتخاب کاربران

در سفر به کیش انتخاب محل اقامت مناسب می تواند در کیفیت سفرتان تاثیر چشمگیری بگذارد. در اینجا بر اساس امتیازات و نظراتی که کاربران خبرنگاران تریپ در سایتمان ثبت نموده اند، برترین هتل های کیش را معرفی نموده ایم. اگر می خواهید با برترین هتل های کیش به ترتیب...

19 بهمن 1400

مذاکره با چند شرکت چینی برای نوسازی ناوگان متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه کشور چین در پی عقد قرارداد برای نوسازی ناوگان مترو تهران است گفت: . ما چند جلسه با برخی شرکتهای بسیار توانمند چین داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فایننس و انتقال تکنولوژی...

23 دی 1400

16 حقیقت درباره فیلم های اکشن معروف که نمی دانید

ژانر اکشن، یکی از گونه های محبوب سینما در دنیا و مخصوصا هالیوود است. معمولا گیشه این نوع فیلم ها خوب است و هواداران پر و پا قرص و وفاداری دارد که مدتها در انتظار ساخت یک فیلم یا دنباله یک اثر محبوب خود می مانند. اما هرچقدر هم هوادار یک فیلم باشید شاید از...

15 دی 1400

نمایش فیلم مستند زندگی اجتماعی در فضاهای شهری کوچک در سازمان نوسازی

خبرگزاری خبرنگاران- فیلم مستند زندگی اجتماعی در فضاهای شهری کوچک با هدف آگاهی از ویژگی ها و تجارب میدانگاهها و فضاهای شهری در این سازمان به نمایش گذاشته شد.

6 دی 1400

گزارش خبرنگاران از یک مهمانی خانوادگی هنری در پل طبیعت

یکشنبه ـ دوم آبان ماه ـ در صبح یک روز پاییزی، پل طبیعت فضایی فرهنگی ـ هنری را تجربه کرد. این مکان امروز میزبان هنرمندان خوشنویسی بود که به میان مردم آمدند تا با حضور در کنار آنها، آثارشان را خلق و عرضه نمایند.

26 آبان 1400

علائم کمبود پروتئین و درمان آن

مصرف کم پروتئین می تواند به بیماری های ناشی از کمبود آن منجر گردد. در اینجا در خصوص علائم و بیماری های ناشی از کمبود پروتئین اطلاعاتی آورده شده است.

12 آبان 1400

درمان های طبیعی رشد مو

اگر از ریزش مو رنج می برید، برای جلوگیری از ریزش مو، به بعضی از داروهای طبیعی احتیاج دارید. این مقاله اطلاعاتی در خصوص بعضی از داروهای خانگی که می توانید از آن برای تحریک رشد مو بهره ببرید ارائه می دهد.

6 آبان 1400

بتاکسولول (BETAXOLOL)

توجهات پزشکی- پرستاری: این دارو را پزشک پس از عمل لیزر در بیماران با آب سیاه توصیه می نماید. فشارخون بیمار کنترل گردد. دارو ممکن است باعث کاهش فشار خون گردد زیرا می تواند جذب سیستمیک داشته باشد.

26 مهر 1400

مهم ترین جاذبه های گردشگری نپال، تصاویر

نپال در جنوب آسیا واقع شده است، کشوری محصور در میان رشته کوه های هیمالیا، چین و هند است و به خاطر موقعیت جغرافیای ویژه ای که دارد، از طبیعتی بکر و منحصربه فرد بهره می برد.

27 مرداد 1400

مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت سفارت چین در آمریکا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی سخنانی، مسئولیت نا آرامی و تشنج امروز افغانستان را متوجه واشنگتن دانست.

11 مرداد 1400

سونی استودیوی Housemarque سازنده بازی Returnal را تصاحب کرد

شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به صورت رسمی اعلام کرده که استودیوی فنلاندی هاوس مارک Housemarque را خریداری کرده است. این استودیو مدتی پیش بازی انحصاری ریترنال (Returnal) را برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر کرده و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کند.

6 مرداد 1400

شروع فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از شروع فصل سوم کاوش های خله کوه تاکستان در ادامه مطالعات باستان شناسی این منطقه برای امکان سنجی ایجاد سایت موزه اطلاع داد.

4 مرداد 1400

ربیعی: پرسپولیس بهترین تیم آسیا است، فردا برای خودمان بازی می کنیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: با احترام به تمام باشگاه ها و تیم های مختلف، این را قاطعانه می گویم ما یک تیم واحد هستیم و برای خودمان بازی می کنیم و می جنگیم.

22 تیر 1400

قرنطینه به سبک قرن 17

مطالعات اخیر حاکی از آن است که فرمان شهربندان پاپ آلکساندر هفتم احتمال جان هزاران نفر را نجات داده است.

18 تیر 1400
تعداد: (51)