مصالح ساختمانی

دیوار گرگان ؛ دیواری به قدمت دیوار چین

دیوار گرگان، دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ نام هایی است که بر دیوار گرگان در ادوار مختلف تاریخ گذاشته اند. دیواری که به گفته مورخان قدمتی هم اندازه دیوار چین دارد. این دیوار بزرگ تاریخی که 200 کیلومتر طول دارد در 29 تیرماه سال 1378 و به شماره 2345 ‪ به ثبت ملی...

10 اسفند 1400

16 حقیقت درباره فیلم های اکشن معروف که نمی دانید

ژانر اکشن، یکی از گونه های محبوب سینما در دنیا و مخصوصا هالیوود است. معمولا گیشه این نوع فیلم ها خوب است و هواداران پر و پا قرص و وفاداری دارد که مدتها در انتظار ساخت یک فیلم یا دنباله یک اثر محبوب خود می مانند. اما هرچقدر هم هوادار یک فیلم باشید شاید از...

15 دی 1400

درمان های طبیعی رشد مو

اگر از ریزش مو رنج می برید، برای جلوگیری از ریزش مو، به بعضی از داروهای طبیعی احتیاج دارید. این مقاله اطلاعاتی در خصوص بعضی از داروهای خانگی که می توانید از آن برای تحریک رشد مو بهره ببرید ارائه می دهد.

6 آبان 1400

بتاکسولول (BETAXOLOL)

توجهات پزشکی- پرستاری: این دارو را پزشک پس از عمل لیزر در بیماران با آب سیاه توصیه می نماید. فشارخون بیمار کنترل گردد. دارو ممکن است باعث کاهش فشار خون گردد زیرا می تواند جذب سیستمیک داشته باشد.

26 مهر 1400

ربیعی: پرسپولیس بهترین تیم آسیا است، فردا برای خودمان بازی می کنیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: با احترام به تمام باشگاه ها و تیم های مختلف، این را قاطعانه می گویم ما یک تیم واحد هستیم و برای خودمان بازی می کنیم و می جنگیم.

22 تیر 1400

زنده ماندن معجزه آسای یک راننده پس از له شدن خودرویش توسط تریلی

راننده یک خودروی ون در چین به طرز معجزه آسایی پس از له شدن خودرویش توسط تریلی زنده ماند.

21 آذر 1399

عطسه مکرر عطسه مکرر

عطسه یک واکنش نسبت به تحریک کننده ها و راهی برای بینی است که از میکروب ها خلاص شود. تقریبا هر ذره ای می تواند بینی را تحریک کرده و باعث عطسه شود.

20 آذر 1399

آسفالت گرم چیست؟

آسفالت گرم مخلوطی از سنگدانه های خرد شده و دانه بندی شده می باشد که در کارخانه آسفالت، حرارت می دهند و با قیر گرم در درجه حرارت های تعیین، مخلوط می نمایند و به همان صورت گرم بر روی سطوح موردنظر مانند اساس، زیر اساس، رویه های بتنی و سطوح دیگر پخش و کوبیده...

24 شهریور 1399

تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک بین ایران و بنگلادش

رئیس اتاق ایران با سفیر بنگلادش در تهران دیدار کرد. در این نشست بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک و برقراری روابط اقتصادی پایدار تأکید شد. همچنین تهاتر به عنوان راهکاری در برابر آثار ناشی از تحریم های آمریکا علیه ایران مورد تأکید قرار گرفت.

21 شهریور 1399

دست کم 36 تمدن بیگانه در کهکشان ما وجود دارد ، از انتخاب همسر با نوعی ماده شیمیایی عصبی تا رصد سلول های سرطانی در ایران

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

9 شهریور 1399