ایبنا، رسانه ای برای مطالبه گری و پیگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی است

به گزارش کلاه تهران، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در یزد، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته کتاب بعلاوه سالروز تاسیس این خبرگزاری گفت: خوشبختانه خبرنگاران در استان یزد فعالیت های خوبی در راستای فعالیت های کتاب و کتابخوانی داشته است.

ایبنا، رسانه ای برای مطالبه گری و پیگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی است

وی اضافه نمود: افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا در استان یزد به عنوان یکی از طرح های مرکز کتاب ایران در سال 98 بود و هدف آن شکل گیری جریان خبری تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان بود که خوشبختانه این اتفاق خوب صورت گرفت و مجموعه گفت وگوها، اخبار و گزارش هایی با رویکرد مطالبه گری و پیگیری فراوری و احساس شد اخبار کتاب در لابه لای اخبار دیگر گم نشده است و فضای خوب خبری برای مخاطبین اهل مطالعه و فرهنگ صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد اعلام کرد: حجم اخبار منعکس شده از استان یزد در کلاه تهران جای تقدیر و تشکر دارد.

جوادیان زاده ادامه داد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است که خادمان حوزه نشر و اهالی کتاب و به ویژه اهالی رسانه بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: امیدواریم این خبرگزاری موفقیت خود و بعلاوه جهت توسعه و تعالی را طی کند و هنوز جای آن را دارد که در شهرستان ها نیز خبرنگار مستقل داشته باشیم و اخبار مربوط به کتاب و فرهنگی را دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد اعلام کرد: ما در سال مرکزی که بیش از 300 برنامه ارائه دادیم که بعضی از آنها در سال مرکزی کتاب اجرایی شد و تعدادی از آنها که جنبه سخت افزاری و عمرانی داشت به تدریج در حال انجام است که گزارش های آن نیز ارائه شده است.

وی اضافه نمود: یکی از اقدامات ما در این زمینه هدف گذاری بوده است که نمونه آن در باشگاه های کتابخوانی و توزیع کتاب بود که توانستیم ثبت بیش از 3800 باشگاه کتابخوانی را محقق کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد گفت: هر سال یک از روستاهای استان در طرح ملی روستاهای دوستدار کتاب معرفی می شوند و با توجه به این که اصولا ما بافت روستایی گسترده ای نداریم اما شاهد درخشش روستاهای خود هستیم که این ها اتفاق مثبت و موثر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ایبنا، رسانه ای برای مطالبه گری و پیگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایبنا، رسانه ای برای مطالبه گری و پیگیری در حوزه کتاب و کتابخوانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید