صنایع دستی

زنجیر بست نشینی مسجد حکیم اصفهان دزدیده شد

زنجیرهای بست نشینی مسجد حکیم اصفهان، بیش از یک هفته است که دزدیده شده و کسی اطلاع دقیقی از شرایط و چگونگی دزدیده شدن آن ندارد.

12 اردیبهشت 1401

کشف دروازه کوروش در نزدیکی تخت جمشید

کشف دروازه کوروش و تازه ترین یافته های هیئت باستان شناسی مشترک ایران و ایتالیا نشان می دهد که دروازه پردیس پارسه به فرمان کوروش بزرگ ساخته شده است.

5 اردیبهشت 1401

مجلس با بررسی اولویت دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری مخالفت کرد

بررسی اولویت دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شد.

29 فروردین 1401

سوغات اهواز چیست؟

همه ما اهواز را با خرماهای خوشمزه اش می شناسیم، ولی این شهر زیبا، سوغاتی ها و صنایع دستی زیادی دارد.

11 اسفند 1400

دیوار گرگان ؛ دیواری به قدمت دیوار چین

دیوار گرگان، دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ نام هایی است که بر دیوار گرگان در ادوار مختلف تاریخ گذاشته اند. دیواری که به گفته مورخان قدمتی هم اندازه دیوار چین دارد. این دیوار بزرگ تاریخی که 200 کیلومتر طول دارد در 29 تیرماه سال 1378 و به شماره 2345 ‪ به ثبت ملی...

10 اسفند 1400

سوغات چهارمحال و بختیاری چیست؟

در این مقاله از مجموعه مقالات معرفی سوغات استان ها، به سراغ استان چهارمحال و بختیاری رفته ایم. سوغات این استان شامل انواع مواد خوراکی و صنایع دستی است. برای آشنایی بیشتر با چند نمونه از سوغات این استان، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

22 بهمن 1400

55 اثر صنایع دستی خراسان شمالی در راستا دریافت مهر اصالت ملی

معاون صنایع دستی خراسان شمالی از ارسال 55 اثر صنایع دستی استان برای دریافت مهر اصالت ملی در سال 1400 اطلاع داد.

11 بهمن 1400

افتتاح خانه صنایع دستی در بستک

یک خانه صنایع دستی در شهرستان بستک به بهره برداری رسید.

29 دی 1400

دوچرخه سوار آملی به شهر قم رسید

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: دوچرخه سوار آملی با شعار گردشگری برای رشد فراگیر به شهر کریمه اهل بیت (س) رسید.

18 مهر 1400

شروع فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از شروع فصل سوم کاوش های خله کوه تاکستان در ادامه مطالعات باستان شناسی این منطقه برای امکان سنجی ایجاد سایت موزه اطلاع داد.

4 مرداد 1400

کارت پستال از آلماتی؛ مرکز هنر و صنایع دستی

مرکز نو هنر و صنایع دستی که در آلماتی اففتاح شده است، محل تلاقی صنایع دستی سنتی و هنرهای مدرن است. این مرکز را برترین متخصصان صنایع دستی از آلماتی اداره می نمایند.

30 تیر 1400

خبرنگاران تأسیسات گردشگری زنجان مهیای نوروز 1400 می شوند

زنجان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تمامی هتل­ ها و مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل­های بهداشتی مهیای پذیرای از گردشگران در نوروز 1400 می شوند.

5 فروردین 1400

سند کاروانسرا شاه عباسی سمنان به نام میراث فرهنگی زده شود

مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: پایان پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی و مطالبات نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی،...

10 مهر 1399

بافت های قدیمی هویت و تاریخ یک شهر محسوب می شوند

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جلسه کمیسیون ماده پنج در این استان، سه شنبه 3 تیر 99 با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و به ریاست آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار...

31 مرداد 1399

آنالیز مسائل ناشی از کرونا در حوزه صنایع دستی استان فارس

معاون صنایعدستی استان فارس از نشستی درراستای آنالیز مسائل و آسیب های ناشی از کرونا درصنایعدستی استان با تکیه بر عنوان شهر جهانی صنایعدستی خبرداد.

30 مرداد 1399

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از زیان صنایع دستی بوشهر در دوران کرونا

معاون صنایع دستی بوشهر گفت: در شرایط کنونی فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای عرضه و فروش تولیدات صنایع دستی است.

9 تیر 1399

مجسمه سازان سال جاری به کوهرنگ سفر نمی نمایند، لغوجشنواره شهر برفی

به گزارش خبرنگاران، جشنواره شهر برفی کوهرنگ یکی از مهمترین جشنواره های ملی مجسمه سازی با برف و یخ در کشور است که هر ساله در چهارمحال و بختیاری برگزار می گردد.

5 تیر 1399

دریاچه آشی و منظره شگفت انگیز کوه فوجی، عکس

آشی یا آشینوکو دریاچه ای زیبا در منطقه هاکونه در جزیره هونشو است. بعد از آخرین فوران کوه هاکونه که حدود 3000 سال پیش رخ داد، این دریاچه زیبا شکل گرفت. اینجا به خاطر منظره زیبای کوه فوجی، خود دریاچه، محوطه های تاریخی و آبگرم های فراوانش در میان گردشگران محبوبیت...

2 تیر 1399

خبرنگاران جهش تولید، اهمیت، الزامات و بایدها

کرمانشاه- خبرنگاران- رهبر معظم انقلاب شعار سال 99 را در ادامه سال گذشته سال جهش تولید اعلام کردند، تولیدگرایی امری مهم و دغدغه همه کشورها بوده و مهمترین هدف برنامه ریزان اقتصادی همانا رشد معنادار تولید ناخالص داخلی می باشد.

23 اردیبهشت 1399

3 میلیون ایرانی تا نخستین روز سال 99 سفر کردند، مسافران نوروزی کوشش ها برای مقابله با کرونا را خنثی می نمایند، معامله پلاک خودرو برای ورود به استان های درگیر کرونا در نوروز 99

خبرنگاران: سه روز از نوروز 99 گذشته است. سفرهای نوروزی با هشدارهای مکرر از ابتدای شیوع کرونا در ایران کنسل شده و به گفته وزیر راه و شهرسازی 200 هزار بلیت پرواز و 300 هزار بلیت قطار نیز مسترد شد. صدها هزار بسته سفر خریداری شده از آژانس های گردشگری نیز به گفته...

21 اردیبهشت 1399
تعداد: (40)