590 قلم شی تاریخی در یک سال گذشته در استان کرمان کشف شد

به گزارش کلاه تهران، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در مدت یک سال گذشته بیش از 590 قلم شی تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشف و ضبط شده است.

590 قلم شی تاریخی در یک سال گذشته در استان کرمان کشف شد

به گزارشکلاه تهران از کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در بازدید از ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه در بازه زمانی یک سال گذشته 89 نفر نیز دستگیر و به مقامات قضایی استان تحویل داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به ویژه شهرستان های جنوبی آن دارای محوطه های باستانی و بناهای تاریخی فراوانی است گفت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با گشت زنی های شبانه روزی ضمن حفاظت از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی، متخلفان و متجاوزان عرصه های فرهنگی و باستانی را شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد می نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 200 نفر نیروی آموزش دیده حفاظت از موزه ها، باغ موزه ها، بناهای تاریخی، محوطه های باستانی و گردشگری را برعهده دارند اضافه نمود: در کنار آنها، تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد نیز در حفاظت از مواریث فرهنگی مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه زحمات و خدمات نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در سطح جامعه ناملموس است توضیح داد: با تمام خطرات جانی و زحمات شبانه روزی، آن گونه که باید از خدمات آنها تقدیر و قدردانی نمی گردد.

وفایی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان به صورت قراردادی با این اداره کل همکاری می نمایند گفت: متاسفانه حقوق و دستمزد دریافتی این نیروها با میزان زحمات و خدماتشان هم خوانی ندارد.

وی به اشاعه فرهنگ اهدا اقلام و اشیا تاریخی توسط مردم اشاره و تاکید نمود: در سالهای اخیر تعداد زیادی از کشفیات توسط مردم به مجموعه امین اموال این اداره کل اهداء شده است که امیدواریم با شناسایی و دستگیری سودجویان و همچنین افزایش سطح همکاری های مردمی، شاهد ارتقا سطح حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی این خطه باشیم.

منبع: تسنیم

به "590 قلم شی تاریخی در یک سال گذشته در استان کرمان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "590 قلم شی تاریخی در یک سال گذشته در استان کرمان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید