کمالوندی: برداشت اورانیوم 20درصد در تأسیسات فردو شروع شد

به گزارش کلاه تهران، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت فرایند فراوری اورانیوم 20درصد بیش از 24 ساعت طول می کشید اما با فناوری های جدید اکنون این مدت به 12 ساعت کاهش یافته است.

کمالوندی: برداشت اورانیوم 20درصد در تأسیسات فردو شروع شد

به گزارش کلاه تهران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت فرایند فراوری اورانیوم 20 درصد بیش از 24 ساعت طول می کشید اما با فناوری های جدید اکنون این مدت به 12 ساعت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در دو آبشاری که به این مهم اختصاص داده شده غنی سازی 20درصدی در حال اجرا است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این اتفاق در راستای اجرای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده است، بیان کرد: این اقدام در راستای حراست و صیانت از حقوق مردم ایران انجام شده و این اتفاق در 12 ساعت به پایان رسیده است.

کمالوندی شرح داد: سال 1389 نیز سوخت 20 درصد را فراوری نموده بودیم و ظرفیت اتفاق افتاده جدید نیست. ما توانایی غنی سازی بالاتر از 20 درصد را هم به راحتی داریم و درحال آنالیز آن هستیم.

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز گفت: دقایقی پیش فرآیند فراوری اورانیوم با غنای 20درصد در فردو شروع شده است و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست خواهد آمد.

کاظم غریب آبادی نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین اعلام نمود که شروع غنی سازی 20درصدی در تأسیسات فردو در حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است و مدیرکل آژانس نیز طی گزارشی شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تأیید نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمالوندی: برداشت اورانیوم 20درصد در تأسیسات فردو شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: برداشت اورانیوم 20درصد در تأسیسات فردو شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید