فراگیری آموزش های نوین در حوزه تجارت بین الملل به یاری دانشگاه خلیج فارس

به گزارش کلاه تهران، نسل نو بازرگانان استان بوشهر، به یاری دانشگاه خلیج فارس، آموزش های نوین در حوزه تجارت بین الملل را فرا می گیرند.

فراگیری آموزش های نوین در حوزه تجارت بین الملل به یاری دانشگاه خلیج فارس

به گزارش گروه استان های کلاه تهران، نشست مشترک دانشگاه خلیج فارس و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و تجارت استان بوشهر در صبح پنجشنبه به منظور ایجاد مرکز پژوهشی مشترک برگزار گردید.

در این نشست مشترک عبدالمجید، رئیس دانشگاه خلیج فارس، گفت: حضور بخش خصوصی در دانشگاه فرصت مناسبی برای کار های مشترک در حوزه کسب و کار های تازه است. مصلح، مطرح کرد: ما معتقدیم تا ارتباط بین دانشگاه و نهاد های کسب و کاری و صنعت شکل نگیرد، نباید منتظر اتفاقات مثبت در توسعه کشور باشیم، این حوز در جهان قدمت 100 ساله دارد و دستاورد های آن نیز مشهود است.

وی ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس، گام هایی در راستای توسعه تعاملات با حوزه صنعت و بازرگانی برداشته، ولی تا به امروز به نتیجه دلخواه نرسیده است، اما امروز خوشبینیم که بتوانیم در چهارچوب تفاهم نامه های مشترک به فرایند توسعه کسب و کار در استان یاری کنیم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس، توضیح داد: دانشگاه در تعامل با بخش خصوصی در پی پیشرفت در حوزه های کسب و کار است؛ و باید بگویم به طور خاص رویای ماست که بتوانیم در حوزه های کسب و کار و تجارت آموزش هایی را در قالب دوره های آکادمیک برای نیرو های متخصص در حوزه تجارت و بازرگانی در تراز بین المللی داشته باشیم.

مصلح ابراز امیدواری کرد: در راستای رسیدن به این مهم قطعا اتاق بازرگانی جامعه هدف ما است و می تواند یاری های خاصی در این امر کند، و دانشگاه خلیج فارس بسیار راضی است، که اتاق بازرگانی صنایع، معادن و تجارت در کنار دانشکده کسب و کار و اقتصاد داشته باشد.

در ادامه این نشست پرویزحاجیانی، معاون توسعه و برنامه ریزی دانشگاه خلیج فارس اضافه نمود:دانشکده کسب و کار و اقتصاد محلی برای یاری به کسب و کار های نوین در استان است. معاون توسعه و برنامه ریزی دانشگاه خلیج فارس، گفت: راه اندازی دانشکده کسب و کار با هدف یاری به توسعه کسب و کار های نوین در استان بوشهر فعالیت خود را شروع کرده است. هر دانشکده ما یک همکار متناظر بیرونی دارد و ما برای دانشکده کسب و کار نیز در پی یک همکار در بخش تجارت و بازرگانی هستیم حوزه فعالیت دانشکده کسب و کار تربیت نیروی متخصص این حوزه در تراز بین المللی و مساله شناسی استان برای توسعه کسب و کار های نوین است.

در بخش دیگر این نشست خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و تجارت گفت: همکاری با دانشگاه و حمایت از طرح های پژوهشی و ها و همایش ها در حوزه های مشترک از علاقه مندی های ماست. وی اضافه نمود: بازرگانی در بوشهر قدمت صد ساله ای دارد؛ و نگاهی که تا به امروز در اتاق بازرگانی حاکم بوده نگاهی سنتی به کسب و کار های تجاری است. این مجموعه در این صد سال دستی در حوزه تجارت و صنعت و معدن داشته که، وابسته به معاش مردم بود. البته تاکید می کنم نگاهی که به این حوزه تا به امروز بوده نگاه و کارکردی سنتی بود است. ولی اکنون نگاه سنتی به این کسب و کار ها جوابگوی احتیاج های امروز استان نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت با استقبال از ایجاد مرکز پژوهشی مشترک با دانشگاه خلیج فارس در حوزه های بازرگانی و تجارت گفت: نسل تازه بازرگانان ما احتیاجمند آموزش های نوین در حوزه تجارت بین الملل هستند، ما در پی ارتباط بیشتری با دانشگاه خلیج فارس هستیم و حرکت به سمت کار کسب و کار های نوین یکی از چالش های اساسی ماست.

گزدرازی اضافه نمود: ما در حوزه تجارت احتیاجمند مطالعه موردی بر روی موضوعات متفاوت بازرگانی و ظرفیت های آن هستیم بعضی از بنادر ما توسعه لازم را نداشته، و به همین علت نتوانسته است باعث رونق مالی منطقه گردد، که این امراحتیاجمند آنالیز هر چه بیشتر است. در ادامه این نشست متن تفاهم نامه ها همکاری مشترک و ایجاد مرکز پژوهشی مشترک مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراگیری آموزش های نوین در حوزه تجارت بین الملل به یاری دانشگاه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراگیری آموزش های نوین در حوزه تجارت بین الملل به یاری دانشگاه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید