ابداع روش جدید و ارزان برای مهار ریزگردها

به گزارش کلاه تهران، محققان دانشگاه جهرم پیروز به ابداع روشی نوین برای مهار ریزگردها شده اند که این ابداع توانسته در کم کردن هزینه دولت برای حل معضل بزرگ کشور نقش اثرگذاری داشته باشد.

ابداع روش جدید و ارزان برای مهار ریزگردها

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی کلاه تهران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کامبیز مینایی سرپرست دانشگاه جهرم در ارتباط با تجاری سازی ایده ها گفت: درون زا شدن اقتصاد مستلزم سوق دادن تحقیقات دانشگاه به سمت بازار با مکانیزم تجاری سازی یا همان تکمیل زنجیره ارزش فناوری های نوظهور در چارچوب شبکه شرکت های دانش بنیان است.

مینایی اضافه نمود: علم و پژوهش اولین توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می باشد، به طوری که رهبری فرزانه انقلاب در این بیانیه می فرمایند: دانش، آشکارترین وسیله عزّت و قدرت یک کشور است و روی دیگر آن، توانایی است.

وی در ادامه راه چاره تمام مسائل را اقتصاد مقاومتی برمی شمارند، مالی که درون زا، مولّد، دانش بنیان، مردمی و تصدّی گری نکردن دولت در آن باشد.

به همین دلیل و بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری فرزانه انقلاب ابلاغ شده، دانشگاه جهرم تمام سعی خود را داشته تا با مدنظر قرار دادن این سیاست ها ابتدا با تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی برای تبیین و فرهنگ سازی موضوع اقتصاد مقاومتی و اتخاذ تصمیمات حمایتی تشویقی از خاتمه نامه های تحقیقاتی کاربردی، برگزاری همایش ها و سمینارهایی با موضوع اقتصاد مقاومتی، برگزاری کارگاه تجاری سازی ایده ها، ایجاد و توسعه واحدهای فناورِ مرکز رشد دانشگاه جهرم و تجاری شدن ایده ها و برگزاری دوره های کارآفرینی و ارتباط هر بیشتر دانشگاه با حوزه صنعت گام های مؤثری بردارد.

مینایی در ادامه به مدیریت اجرایی درونی دانشگاه اشاره و گفت: به منظور مدیریت اجرایی درونی نیز دانشگاه جهرم کوشش مضاعفی دارد تا با اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در هزینه ها، استفاده بهینه از منابع، خرید کالا و اقلام موردنیاز دانشگاه از بین کالاهای داخلی برای حمایت از کالای ایرانی و رونق بخشیدن به فراوری ملی نقش بسزای خود را در مقابله با تحریم ها ایفا نماید.

تأسیس کلبه کارآفرینی به عنوان شتاب دهنده استارتاپ، برگزاری کارگاه از ایده تا درآمد، برگزاری کارگاه تجاری سازی ایده ها، برگزاری سمینار روش های کارآفرینی، ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای ایده های نوآوری دانشجویان، صرفه جویی در اقلام مصرفی مانند کاغذ، حذف کاغذ از مکاتبات و استفاده کامل از سامانه اتوماسیون، خرید کالای ایرانی، ایجاد روحیه نشاط و امید به آینده در بین دانشجویان از جمله اقدامات اجرا شده در دانشگاه جهرم در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها می باشد.

از دیگر اقدامات اجرا شده در دانشگاه جهرم در راستای اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها می توان به استفاده از ظرفیت خیرین در بعضی نیازهای دانشگاه ازجمله ساخت مسجد دانشگاه، ایجاد و توسعه واحدهای فناورِ مرکز رشد دانشگاه جهرم و تجاری شدن ایده ها (از ایده تا پدیده)، ارتباط مستمر اعضای هیئت علمی دانشگاه با صنعت و بالعکس به منظور رونق فراوری، بهره وری و نوآوری، راه اندازی مرکز آپا به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه و امنیت فضای مجازی و کشف آسیب پذیری برنامه های کاربردی تحت وب مراکز مهم کشور (12 سازمان و نهاد دولتی) اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ابداع روش جدید و ارزان برای مهار ریزگردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روش جدید و ارزان برای مهار ریزگردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید