هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن به جان هم افتادند

به گزارش کلاه تهران، طرفداران و مخالفان رئیس جمهور آمریکا در خیابان های واشنگتن راهپیمایی نموده و سپس در فاصله ای نه چندان دور از کاخ سفید با هم درگیر شدند که پلیس ضد شورش آمریکا را مجبور به دخالت کرد.

هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن به جان هم افتادند

به گزارش گروه بین الملل کلاه تهران، در حالی که ادعا های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در این کشور، طرفداران او را برای تظاهرات تحریک نموده، منابع محلی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) از وقوع درگیری در این لشکرکشی های خیابانی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، عصر شنبه درگیری های خشنی بین طرفداران و مخالفان ترامپ در میدان عظیم بی اِل اِم در واشنگتن رخ داد.

بر این اساس، تظاهرات کنندگان دو طرف، به سمت یکدیگر بمب های دودزا، گاز اشک آور و اشیاء خطرناک پرتاب نموده و نیرو های پلیس در این بین کوشش می کردند تا آن ها را از هم جدا نگاه دارند.

نیرو های پلیس کوشش کردند که با محدود کردن فضای حرکت مخالفان ترامپ در مقابل کاخ سفید، مانع وقوع درگیری با طرفداران وی شوند، اما باز هم آن ها به سمت محل تجمع حامیان رئیس جمهور آمریکا رفتند.

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا حین عزیمت برای دیدن مسابقه فوتبال آمریکایی در آموزشگاه ارتش، با بالگرد از تجمع طرفداران خود در واشنگتن بازدید نموده بود.

این لشکرکشی های خیابانی یک روز پس از آن انجام می گردد که دیوان عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد وی برای ابطال نتایج انتخابات در 4 ایالت این کشور را رد کرد.

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواهان ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این 4 ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گشت. برآورد های رسانه های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد، اما ترامپ تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بار ها تأکید نموده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن به جان هم افتادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن به جان هم افتادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید