طرح تغییر رویکرد در صدور مجوز کسب و کارها به زودی در مجلس نهایی می گردد

به گزارش کلاه تهران، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرحی درباره تغییر رویکرد در صدور مجوزهای حوزه کسب و کار و فراوری در کمیسیون ویژه جهش فراوری در دست تدوین است، گفت: این کمیسیون این طرح را به زودی نهایی خواهد نمود.

طرح تغییر رویکرد در صدور مجوز کسب و کارها به زودی در مجلس نهایی می گردد

به گزارش خبرگزاری کلاه تهران، محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه 16 فروردین) در نشست شورای هماهنگی کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش های مجلس، با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان سال فراوری، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها گفت: در سال های متمادی موضوع شعار سال متمرکز به موضوعات مالی بوده است و این نشان می دهد که چالش اول کشور از منظر رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد است و سال جاری نیز این نامگذاری همین خط مشی را نشان می دهد.

وی با بیان این که مجلس باید متمرکز به بحث مالی باشد و تاکید رهبر انقلاب در این موضوع، خنثی سازی تحریم ها و تقویت توان مالی و ایستادگی روی پای خود است، اضافه کرد: لذا برای اصلاح این جهت باید ناکارآمدی ساختاری در بودجه و نظام مالیاتی، ساختار بانکی، بروکراسی اداری، نظام ناکارآمد و غیرهدفمند یارانه ای، نظام آماری ناکارآمد، فقدان استراتژی صنعتی و آمایش سرزمین ناقص و ضعیف اصلاح گردد، چرا که این ساختارها موجب ایجاد مسائلی نظیر بیکاری و رانت شده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سوءمدیریت و تعارض منافع از جمله عوامل مسائل مالی است، گفت: البته کرونا و تحریم ها در سال های اخیر بر مسائل مالی کشور اضافه کرده است.

قالیباف با اشاره به قوانین متعدد در حوزه فراوری گفت: با یک آنالیز اجمالی به بعضی قوانین مربوط به حوزه فراوری نظیر قانون برطرف موانع فراوری، قانون اصل 44، قانون تسهیل فضای کسب و کار، قانون برنامه ششم توسعه، قانون استفاده حداکثری از توان فراوری و حمایت از کالای ایرانی که همه اینها پیشتر در مجالس گذشته تصویب شده اند، درمی یابیم که اگر این قوانین به درستی اجرا گردد، احتیاج زیادی به قوانین جدید نداریم.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به نقاط مغفول مانده در قوانینِ مربوط به فراوری گفت: طرحی درباره تغییر رویکرد در صدور مجوزهای حوزه کسب و کار و فراوری در کمیسیون ویژه جهش فراوری در دست تدوین است و این کمیسیون آن را به زودی نهایی خواهد نمود.

قالیباف تاکید نمود: براساس کار پژوهشی اجرا شده در مجلس و آنالیز های علمی، براساس کارکرد کمیسیون ها دو اولویت مهم با موضوع موضوعات مالی و خنثی سازی تحریم ها تعیین شده است و این موضوع ملاک اصلی عمل ما خواهد بود و ما به طور شفاف گزارش عملکرد خود را نیز به مردم ارائه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طرح تغییر رویکرد در صدور مجوز کسب و کارها به زودی در مجلس نهایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تغییر رویکرد در صدور مجوز کسب و کارها به زودی در مجلس نهایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید