36 درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده ای است

به گزارش کلاه تهران، علیرضا زالی با اشاره به سن مناسب باروری در زنان، از آمار دختران جوان مجرد در جامعه ابراز نگرانی کرد.

36 درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده ای است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی کلاه تهران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در آئین مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) درباره ترویج سلامت بانوان و برگزاری این هفته گفت: هفته سلامت بانوان به مفهوم این نیست که سلامت بانوان طی یکسال مهم نیست، بلکه سلامت افراد جامعه به ویژه بانوان که به عنوان پایه های اصلی یک خانواده تلقی می شوند، مهم است.

او اضافه نمود: ما نیازمند سلامت کامل بانوان در ابعاد سلامت جسمی، روانی و فیزیکی هستیم، زیرا ما بر این باور هستیم اگر جمعیت سالمندی به 7 درصد برسد قطعا جامعه نگران کننده خواهد بود، اما متاسفانه و در حال حاضر جمعیت سالمندی ما به 10 درصد رسیده و بعلاوه اگر این عدد کاهش پیدا نکند و به 19 درصد برسد جامعه ایرانی به سالمندی مفرط تبدیل می گردد.

زالی اظهار کرد: از سال 95 تا 1400 به طور متناوب هر سال مقدار باروری و موالید سیر نزولی داشته است و متاسفانه در طول نیم قرن گذشته پایین ترین نرخ موالید را تجربه نموده است.

او اطلاع داد: قریب به 36 درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده ای است، زیرا برترین سنین باروری در زنان و دختران سنین 20تا 25 سالگی است، این در حالی است که نزدیک به 13 میلیون جمعیت جوان مجرد در کشور داریم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران اعلام کرد: سنین ازدواج دختران و پسران ایران متاسفانه با تغییر و افزایش سنین رو به رو شده است، متاسفانه میزان خانواده ها هر ساله کوچک تر می گردد و تقریبا پیش بینی می کنیم به ازای هر 1سرپرست آقا در خانواده ها 17 بانو سرپرست خانواده در کشور داشته باشیم و جمعیت بانوان سالمند ایرانی در سال های اخیر رو به افزایش خواهد بود.

زالی ادامه داد: 5 سرطان سینه، کلون، تیرویید، معده و پوست در میان بانوان شیوع بیشتری دارد، بنابراین اگر 50 درصد سرطان ها به موقع تشخیص داده گردد درمان آن ها کم هزینه تر و با درمان سریع تر رو به رو خواهد بود.

متاسفانه سنین بیماری سرطان سینه در بانوان ایرانی سالانه رو به کاهش است و از سنین 65 سال به بالا در سنین 45 تا 55 سالگی دیده می گردد.

او گفت: یکی از علل سقط های زودرس در بانوان وجود بیماری آندومتریوز است این بیماری یکی از مسائل جدی روز در میان بانوان و دختران جوان است و سالانه در دختران ایرانی شیوع بیشتری پیدا می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "36 درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "36 درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید