شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها

به گزارش کلاه تهران، وقتی با کودک خود به سفر می روید همه چیز فرق دارد حتی بلیط هواپیما! در بسیاری از ایرلاین ها شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها با بزرگسالان فرق دارد. با اطلاع از این موضوع می توانید با توجه به شرایط، مناسب ترین ایرلاین را انتخاب نموده و در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها

بچه ها جز گروه سنی با شرایط حساس محسوب می شوند. ایرلاین ها با در نظر دریافت این مسئله تمام کوشش خود را به کار می گیرند تا پرواز را برای این عزیزان لذت بخش تر کنند. از قیمت بلیط هواپیما گرفته تا امکانات و خدمات ارائه شده در طول پرواز، همه چیز برای این عزیزان در برترین حالت ممکن واقع شده است. بسیاری از شرکت های هواپیمایی هزینه بلیط برای گروه های سنی زیر 12 سال را کمتر از بزرگسالان محاسبه می کنند. بعضی با توجه به سن کودک بسته های ویژه ای شامل دفتر نقاشی، کتاب رنگ آمیزی، مداد رنگی و اسباب بازی های مختلف را برای سرگرمی و یادگاری به بچه ها هدیه می دهند. در بسیاری از موارد هم ایرلاین ها برای آسایش بچه ها با مسافران همکاری نموده و جایگاه های مناسب را در برای آن ها رزرو می کنند. در ادامه شرایط برای بچه ها را مورد آنالیز قرار می دهیم.

.

عوامل تأثیرگذار در خرید بلیط هواپیما برای بچه ها

در تعاریف ایرلاین ها بچه ها به دو گروه سنی 0 تا 2 سال به اسم نوزاد و 2 تا 12 سال به اسم کودک تقسیم بندی می شوند؛ بنابراین نرخ بلیط هواپیما برای بچه ها را دو عامل گروه سنی و چارتری یا سیستمی بودن بلیط مشخص می نماید. البته دقت کنید که هر شرکت هواپیمایی از قوانین خاص خود پیروی می نماید. در این مطلب به قوانین کلی درباره خرید بلیط هواپیما برای بچه ها اشاره می گردد.

بلیط هواپیما بچه ها در پروازهای چارتری

نوزادان 0 تا 2 سال در هواپیما جایگاه ندارند و بایستی روی پای والدین خود بنشینند. نرخ بلیط هواپیما برای این عزیزان در پروازهای چارتری به طور معمول 10 تا 15 درصد نرخ بزرگسالان محاسبه می گردد. البته در صورت احتیاج، مسافران می توانند با پرداخت مبلغ بیشتر برای نوزادان خود جایگاه جداگانه رزرو کنند. بعضی از ایرلاین ها هم مبلغی کمتر از معادل بلیط دریافت نموده و سبد نگه دارنده کودک را در اختیار والدین قرار می دهند. این سبدها بسیار ایمن بوده و به سقف یا دیواره هواپیما متصل می گردد.

نکته مهم: نرخ بلیط هواپیما برای بچه ها 2 تا 12 سال در پرواز چارتر با بزرگسالان یکسان است.

بلیط هواپیما بچه ها در پروازهای سیستمی

بلیط هواپیما برای نوزادان در پروازهای سیستم همچون چارتر 10 تا 15 درصد بزرگسالان محاسبه می گردد و شرایط جایگاه یا سبد نگه دارنده کودک هم مانند چارتر است؛ اما خرید بلیط هواپیما برای بچه ها 2 تا 12 سال در پروازهای سیستم فرق دارد.

محاسبه نرخ بلیط بچه ها 2 تا 12 سال در ایرلاین های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ اما در حالت کلی بر طبق قوانین هواپیمایی کودک بایستی حتماً جایگاه داشته باشد و قیمت بلیط برای این عزیزان در پروازهای داخلی نصف و در پروازهای خارجی حدوداً 80 درصد بزرگسالان محاسبه می گردد.

.

امکانات و سرگرمی های بچه ها در طول پرواز

با توجه به روحیه حساس بچه ها شرکت های هواپیمایی مختلف، امکانات و سرگرمی های ویژه ای را برای این عزیزان در نظر گرفته اند. این امکانات علاوه بر اینکه باعث سرگرمی بچه ها در طول پرواز می گردد، جنبه آموزشی داشته و تقویت هوش و حافظه در آن ها برنامه ریزی شده است. انواع بازی های هوشی، اسباب بازی، دفتر نقاشی، دفتر رنگ آمیزی، مداد رنگی و کتاب های آموزشی از سرگرمی هایی هستند که در پروازهای طولانی در اختیار بچه ها قرار می گیرد.

علاوه بر این بیشتر شرکت های هواپیمایی منو غذایی ویژه ای را برای بچه ها در نظر می گیرند. این منو غذاهای مخصوص بچه ها را شامل می گردد و به قدری خلاقانه تزیین می شوند که بهانه گیرترین بچه ها را هم به اشتها می آورند.

خرید بلیط برای بچه ها، بدون حضور والدین امکان پذیر است؟

بچه ها بدون حضور والدین اجازه سفر ندارند؛ اما بعضی از خطوط هواپیمایی شرایطی را فراهم نموده اند که بچه ها 2 تا 12 سال بدون حضور والدین امکان سفر را داشته باشند. در این صورت والدین بایستی فرم های مربوط به سفر کودکشان را از شرکت هواپیمایی دریافت نموده و به صورت کامل و دقیق پر کنند. بعلاوه اطلاعات مربوط به شخصی که کودک را به کانتر فرودگاه مبدا تحویل در فرودگاه مقصد تحویل می گیرد به شرکت هواپیمایی اعلام کنند.

نکات مهم در پرواز با بچه ها

  • قبل از سفر لیستی از وسایل مورد احتیاج و وسایل مورد علاقه کودکتان را تهیه کنید. این وسایل را در ساک مخصوص گذاشته و با خود به داخل کابین هواپیما ببرید تا در صورتی که کودک بهانه گرفت بتوانید آن را در اختیارش بگذارید.
  • در صورت امکان پروازهای شبانه را انتخاب کنید. چرا که بچه ها در شب خواب راحت تری نسبت به ساعات روز دارند بنابراین بیشتر استراحت نموده و کمتر بهانه گیری می کنند.
  • هوای هواپیما خشک است و ممکن است کودک احساس ناراحتی و بی قراری داشته باشد. برای جلوگیری از این مسئله در طول پرواز هر چند وقت یک بار به کودک شیر یا آب بدهید. بعلاوه برای جلوگیری از خشکی چشم پس از مشورت با پزشک می توانید از قطره های استریل چشمی بهره ببرید.
  • اجازه دهید تا کودک در فرودگاه هرچه قدر که می خواهد بازیگوشی و سرگرمی نماید. این کار او را خسته نموده و باعث می گردد در طول پرواز خواب راحت تری داشته باشد.

سایت معتبر خرید بلیط هواپیما

ایرلاین های فعال در دوره کرونا کدام ها هستند و به چه مقاصدی پرواز دارند؟

کدام ایرلاین ها از تهران به آفریقای جنوبی پرواز دارند؟

برقراری مجدد پروازهای هواپیمایی امارات از مبدا ایران

راه های پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما

افتخارات آژانس هواپیمایی کلاه تهران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید بلیط هواپیما برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید