نرخ گذاری بلیت حمل و نقل عمومی به صنف های مربوط سپرده شد

به گزارش کلاه تهران، تهران (پانا) - رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بیان کرد دستورالعمل های مشخص نرخ بلیت حمل ونقل مسافر جاده ای و شناورهای مسافری، تصویب شد که بر اساس آن اصناف مربوطه موظف به نرخ گذاری با نظارت سازمان راهداری و سازمان بنادر هستند.

نرخ گذاری بلیت حمل و نقل عمومی به صنف های مربوط سپرده شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نشست 217 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به شکل مجازی به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با دو دستور جلسه آنالیز پیش نویس دستورالعمل مشخص نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای و پیش نویس دستورالعمل نرخ گذاری بلیت شناورهای مسافری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

در این جلسه که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، دستورالعمل نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای و همچنین دستورالعمل نرخ گذاری بلیت های شناوری مسافری با این شرط که بند رسیدگی به شکایت ها به آن اضافه گردد و مشخص نرخ بلیت حتما با هماهنگی و نظارت سازمان راهداری در مورد نرخ بلیت حمل و نقل عمومی جاده ای و همچنین نظارت سازمان بنادر و دریانوردی برای نرخ گذاری بلیت حمل و نقل شناورهای مسافری انجام گردد، موافقت شد و مورد تصویب نهاده شد.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزئیات نشست 217 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور را اعلام نمود.

رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: طبق آنچه که پیش تر به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود مقرر شد تا دستورالعمل مشخص نرخ قیمت گذاری حمل و نقل مسافری جاده ای و شناورهای دریایی پس از تهیه و تدوین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر و دریانوردی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مصوب گردد که این کار امروز 28 فروردین ماه در نشست 217شورای عالی هماهنگی ترابری کشور انجام شد.

نفیسی یادآور شد: پیش تر ضوابط و دستورالعمل هایی در این باره وجود داشت که مربوط به دهه 80 است. بعد از آن سازمان تعزیرات درخواست کرد تا خود نرخ گذاری را انجام دهد و سال ها اینکار بر عهده سازمان تعزیرات بود تا اینکه سال گذشته بر اساس پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و مکاتبه با معاون اول رییس جمهوری این کار به وزارت راه و شهرسازی محول شد تا در شورای عالی هماهنگی ترابری مصوب گردد.

وی ادامه داد: پیرو تصمیم دولت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر و دریانوردی، دستورالعمل نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاد ه ای و همچنین شناورهای مسافری را تدوین کردند و پس از انجام اصلاحات در جلسه دیروز شورا که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد به تصویب رسید.

نفیسی توضیح داد: مقرر شده است تا نرخ گذاری ها توسط صنف های مربوطه و بر اساس ضوابط و مقررات، مشخص و ابلاغ گردد.

وی اضافه کرد: در مورد مشخص نرخ بلیت شناورهای مسافری نیز سازمان بنادر و دریانوردی دستورالعملی را تدوین و شاخص هایی را مشخص نموده بود که مقرر شد تا نرخ ها توسط صنف و با نظارت سازمان بنادر و دریانوری مشخص گردد و در نهایت با تایید سازمان بنادر و دریانوردی توسط صنف ابلاغ گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نرخ گذاری بلیت حمل و نقل عمومی به صنف های مربوط سپرده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ گذاری بلیت حمل و نقل عمومی به صنف های مربوط سپرده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید