نباید منتظر زمین خوردن کسی باشیم، کشتی احتیاج به آسیب شناسی دارد

به گزارش کلاه تهران، محمد دلیریان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه فعلا هیچ گزینه ای برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی مطرح نشده و یا او از این موضوع بی خبر است، گفت: فعلا هیچ خبری از انتخاب سرمربی تیم ملی نیست و شاید من از این موضوع خبر ندارم، اما تمامی مربیان و گزینه های سرمربیگری تیم ملی در یک سطح هستند و نمی توان کسی را بالاتر یا پایین تر از دیگری خواند.

نباید منتظر زمین خوردن کسی باشیم، کشتی احتیاج به آسیب شناسی دارد

وی توضیح داد: متاسفانه خیلی از اهالی کشتی فقط ادعا دارند و شعار می دهند. پای عمل و کار کردن که می گردد می بینیم خبری از توانایی نیست. ما باید طوری رفتار کنیم که هر فردی به عنوان مسئول یا سرمربی تیم ملی انتخاب شد، همه به او یاری نمایند تا بتواند برنامه هایش را به بهترین شکل پیاده کند؛ نه اینکه منتظر زمین خوردن او باشیم و ثانیه شماری کنیم در اجرای برنامه هایش ناکام باشد.

وی در ادامه به لزوم آسیب شناسی شکست کشتی ایران در رقابتهای جهانی مجارستان به جای نقدها شخصی اشاره نمود و گفت: ما هم باید مثل بسیاری از کشورها که با فراز و فرودهای مختلفی در سالهای اخیر همراه بودند به دنبال دلایل شکست و رفع کردن مسائل باشیم. کشتی ایران امروز بیش از هر چیز به آسیب شناسی احتیاج دارد تا بتوانیم ناکامی اخیر را در آینده جبران کنیم.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی ادامه داد: بچه های ما در رقابتهای جهانی مجارستان نشان دادند هنوز با قوانین جدید آشنا نیستند و از نظر فنی بسیار ضعیف عمل کردند. فرنگی کاران ما از اجرای فنون سرپا واهمه دارند و باید تقویت شوند. آنها باید یاد بگیرند کشتی مثل گذشته نیست و نمی توان تنها به همان سبک و روش قدیمی اکتفا کرد.

دلیریان در خصوص برپایی اردوهای بلندمدت و همیشگی در طول سال نیز گفت: واقعا چه لزومی دارد کشتی گیران در طول 12 ماه سال در اردو باشند و تمرین نمایند. هیچ جای جهان اینگونه نیست. کشتی گیران باید در همان باشگاه های خود با سبک و روش خود تمرین نمایند و فقط برای هماهنگی های بیشتر برای مدت مشخصی به اردوی تیم ملی بیایند.

پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به یکی از مسائل عمده کشتی در طول سالهای اخیر ادامه داد: ما اگر به دنبال اجرای روش گلخانه ای هستیم، شاید برای مدتی بتوان نفراتی مثل حمید سوریان، امید نوروزی و ..... را گردهم آورد و نتیجه گرفت، اما به محض اینکه این نفرات به انتها دوران قهرمانی می رسند، دست ما نیز خالی می گردد. در نتیجه به برنامه های پشتوانه سازی و سازندگی روی می آوریم که تجربه نشان داده در این مقطع هم گاها نتوانستیم موفق عمل کنیم!

وی توضیح داد: ما همواره در کشف استعداد و شناسایی نفراتی که می توانند در رده نوجوانان وجوانان خوب نتیجه بگیرند، موفق بودیم، اما برنامه مطلوبی در انتقال آنها به رده بزرگسالان نداشتیم. ما سالها شاهد ظهور ستاره های ناب و ارزشمندی در کشتی بودیم که به رغم درخشش در جوانی و نوجوانی، هیچگاه به رده بزرگسالان نرسیدند و از کشتی محو شدند. ما باید این خلاء را رفع کنیم و بتوانیم همچون کشورهای صاحب نام، استعدادهای ناب و پشتوانه های آینده دار را به رده های بالاتر برسانیم.

دلیریان در انتها در خصوص رئیس جدید فدراسیون کشتی نیز گفت: رئیس بعدی از هر طیف و گروهی که انتخاب گردد باید به این نکته توجه داشته باشد که واقعیت و ماهیت کشتی ما همین است و باید فکری به حال رفع کردن این کم و کاستی ها کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نباید منتظر زمین خوردن کسی باشیم، کشتی احتیاج به آسیب شناسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید منتظر زمین خوردن کسی باشیم، کشتی احتیاج به آسیب شناسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید