معروف ترین سرآشپز دنیا که در حرفه خود بهترین است

به گزارش کلاه تهران، دنیلا در مکسیکو سیتی پایتخت مکزیک به جهان آمد، وقتی 12 سال داشت به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد، او عشق به غذا پختن را از مادربزرگ، مادر و خاله هایش که آشپز های درجه یکی بودند به ارث برد.

معروف ترین سرآشپز دنیا که در حرفه خود بهترین است

به گزارش، یک دختر مکزیکی به نام دَنیلا سوتو-انیس جایزه بهترین سرآشپز جهان را در امسال (2019) از آنِ خود کرد تا به این ترتیب جوان ترین برنده این جایزه با 28 سال سن باشد. برگزارکنندگان جایزه 50 رستوران برگزیده جهان این جایزه را به خاطر پخت خلاقانه غذا در دو رستوران مدرن مکزیکی کوزمی و اتللا در شهر نیویورک به او دادند.

دنیلا در مکسیکو سیتی پایتخت مکزیک به جهان آمد، وقتی 12 سال داشت به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او عشق به غذا پختن را از مادربزرگ، مادر و خاله هایش که آشپز های درجه یکی بودند به ارث برد. اندوخته های کودکی به او یاری کردند تا در سن پایین یعنی وقتی پانزده سال داشت در یک رستوران مکزیکی کار کند.

او چند سالی هم زیر نظر یک سرآشپز مکزیکی معروف به نام انریکو اولیویِرا در رستوران Pujol زادگاهش فنون آشپزی را فراگرفت و چند جایزه در مکزیکوسیتی به دست آورد و کار مستقل خود را با رستوران سنّتی مکزیکی به نام کوزمی در نیویورک آغاز کرد که فقط غذا های مکزیکی در آن سرو می شد. او با تلاش و تلاش فراوان توانست توجه بهترین تِیستر های غذا در نیویورک را به خود جلب کند.

بشقاب های مخصوص سرآشپز سوتو مجموعه ای از مزه های ساده هستند که در کنار هم سمفونی شگفت انگیزی از غذا های خوشمزه را تشکیل می دهند. از لابستر با سس فلفل گرفته تا مرغابی تنوری و تاکو با سالاد هشت پا.

از منحصر به فرد ترین ویژگی های رستوران کوزمی کارکنان آن هستند که درصد بالایی از آن ها از آمریکای لاتین و تعداد کمی از روسیه و کشور های دیگر می باشند و در هم آمیختن این فرهنگ ها، افکار و دستورالعمل های مختلف هر یک از آنها، رستوران کوزمی را پیروز و متمایز از دیگر رستوران ها قرار داده است.

در سال 2016 میلادی، دنیلا جایزه ستاره در حال طلوع the Rising Star را از مؤسسه جیمز برد دریافت کرد و در سال 2017 میلادی کوزمی یکی از پنجاه رستوران نمونه جهان لقب گرفت و رتبه 40 را به مدد سبک جدید و متفاوت آشپزخانه مکزیکی کسب کرد.

دنیلا می گوید از دریافت جایزه بهترین سرآشپز جهان خوشحال است، جایزه ای که می تواند منبع الهامی برای نسل او و نسل های جوان باشد و تأکید کرد که عشق اصلی او فقط آشپزی کردن نیست بلکه دوست دارد تا همه اطرافیان او رشد کنند و از همه امکانات موجود به طور کامل استفاده کنند.

دنیلا جایزه خود را در 25 ژوئن در سنگاپور دریافت خواهد نمود تا به این صورت به فهرست معروفترین زنان آشپزی که این جایزه را از سال آغاز اهدای جایزه 2011 دریافت نموده اند بپیوندد؛ از جمله زنان آشپز برنده این جایزه می توان به کلر اسمیت، دومینیک کرین و هلن دارور اشاره نمود.

منبع:تابناک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معروف ترین سرآشپز دنیا که در حرفه خود بهترین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین سرآشپز دنیا که در حرفه خود بهترین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید