مردم جهان صبح ها چه می خورند؟

به گزارش کلاه تهران، شاید شما از آن همسفرانی باشید که وقتی پا به کشوری می گذارید به سختی بتوانید طبع غذایی تان را با آن ها یکی کنید. اما ما پیشنهاد می کنیم به هر جا که سفر می کنید غذاهای مختلفشان را امتحان کنید. تجربه طعم های مختلف یکی از لذت های سفر است. در ادامه نگاهی به بشقاب صبحانه کشورهای مختلف می اندازیم.

مردم جهان صبح ها چه می خورند؟

استرالیا

خیلی از استرالیایی ها علاقه به صرف Vegemite در صبحانه دارند. Vegemetie یک شیره از ترکیب عصاره سبزیجات و ادویه های مختلف است.

چین

یکی از صبحانه های معروف کشور چین، رول های خمیری سرخ شده است که با شیر سویای گرم میل می گردد. چینی ها به نوعی اسنک به نام Dim Sum و سوپ های گرم نیز علاقه مند هستند.

برزیل

در برزیل مردم به صرف قهوه غلیظ با شیر به همراه بشقابی پر از ژامبون، پنیر و نان علاقه مند هستند. در این کشور صرف سوپی غلیظ به نام فیجا که از لوبیا و گوشت درست شده است نیز رایج است.

کلمبیا

غذایی به نام آرِپا به عنوان صبحانه در کشور کلمبیا مرسوم است. آرِپا نوعی نان شیرین و حجیم است که از آرد ذرت تشکیل شده و با تخم مرغ، گوشت و یا مربا نوش جان می گردد.

کوبا

در کوبا نیز صرف tostada که نان سوخاری با کره است همراه با قهوه مرسوم است.

انگلستان

تا به حال از صبحانه کامل و مشهور انگلیسی ها چیزی شنیده اید؟ صبحانه ای که شامل تخم مرغ، سوسیس، ژامبون، لوبیا، قارچ و گوجه فرنگی پخته است.

فرانسه

در فرانسه صبحانه سنتی، قهوه در کنار شیرینی به نام کرواسان یا نان باگت است.

آلمان

در آلمان مردم برای صبحانه به نان تازه، گوشت، پنیر محلی، کره و مربا علاقه مند هستند.

هند

هندی ها برای صبحانه گزینه های متنوعی دارند. اما در بیشتر صبحانه های شان ترشی به نام چتنی، سسی به نام dip و نان های محلی خواهید دید.

ایتالیا

بسیاری از ایتالیایی ها برای صبحانه کاپوچینو به همراه نوعی نان به نام brioche پوشیده با مربا و شکلات صرف می نمایند.

مکزیک

در مکزیک، بسیاری از مردم برای صبحانه خمیر سرخ شده با سس گوجه و پنیر و یا غذایی تند با تخم مرغ را انتخاب می نمایند. گرچه، رولت های شیرین و قهوه نیز مورد علاقه آن ها هستند.

ژاپن

رایج ترین نوع صبحانه در ژاپن سوپ میسو همراه با برنج سفید، ترشی سبزیجات و انواع پروتئین مانند ماهی یا املت ژاپنی به نام tamagoyaki است.

روسیه

در روسیه مردم به خوردن کیک های تابه ای مانند کیک پنیری، کرپ های کوچکی در اندازه بیسکویت تهیه شده از کفیر برای صبحانه علاقه مند هستند.

ترکیه

در ترکیه صبحانه سنتی نان، کره، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا، عسل و سرشیر است. گرچه سوسیس تند ترکیه به نام سوجوک و چای ترک این صبحانه را لذیذتر می نماید.

اسپانیا

اسپانیایی ها به صرف غذایی محلی به نام Pan con tomate که نوعی سس گوجه با سیر است علاقه مندند.

آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی غلات گرم یا پوره به نام پوتوپاپ گزینه ای محبوب برای صبحانه است.

کره

جالب است بدانید در کره وعده های شام و صبحانه شبیه به هم هستند. مردم کره بیشتر برنج، سوپ و کیم چی صرف می نماید!

جامائیکا

محبوب ترین صبحانه در جامائیکا، نوعی میوه پخته شده به نام آکی است. این میوه بعد از پخته شدن شبیه تخم مرغ پخته و له شده می گردد. در کنار این میوه موز سبز، ماهی شور و میوه های تازه نیز صرف می گردد.

سوئد

صبحانه سوئدی ها برای ما آشناتر است. ساندویچ های چند لایه با ماهی یا انواع ژامبون، پنیر، سس مایونز و سبزیجاتی مانند خیار و گوجه فرنگی در سوئد برای صبحانه مرسوم است.

آمریکا

در آمریکا نیز صبحانه در مناطق مختلف متفاوت است. اما تخم مرغ، سیب زمینی، سوسیس و ژامبون بسیار رایج هستند.

منبع: دالاهو

به "مردم جهان صبح ها چه می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم جهان صبح ها چه می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید