فرآیند غربالگری طلاق به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش کلاه تهران، محمدی گفت:فرآیند غربالگری طلاق در شهرستان های زنجان و ابهر و خدابنده به بخش خصوصی واگذار شد.

فرآیند غربالگری طلاق به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های کلاه تهران از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: فرآیند ارزیابی روانی اجتماعی (غربالگری طلاق) در شهرستان های زنجان و ابهر و خدابنده به بخش غیردولتی واگذار شد.

او اضافه کرد: در گام نخست، متقاضیان طلاق باید در سامانه اینترنتی تصمیم ثبت نام و سپس با تعین وقت قبلی به مراکز غربالگری طلاق مراجعه نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در مراکز غربالگری طلاق که تحت نظارت بهزیستی هستند، یک جلسه ارزیابی چندبعدی تشخیصی روانی اجتماعی انجام می گردد.

محمدی گفت: پس از ارجاع زوجین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی که دارای شاخص های انتخاب مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی مطابق با دستورالعمل های اجرایی طرح کنترل و کاهش طلاق هستند و طی فرآیند مشاوره چهار جلسه ای با زوجین، شرایط امکان سازش یا عدم سازش زوجین تعیین می گردد.

او ادامه داد: متقاضیان طلاق باید در سامانه اینترنتی تصمیم به نشانی http://zaman.behzisti.net ثبت نام نموده و در تاریخ مقرر به مرکز ارزیابی روانی اجتماعی (غربالگری طلاق) مراجعه نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از آن باید در جلسه غربالگری (ارزیابی چندبعدی تشخیصی روانی اجتماعی) شرکت نموده و اگر توافقی صورت نگرفت، به یکی از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده شوند، گفت: پس از انجام حداقل 4 جلسه مشاوره وآموزش و مدت زمان 45 روز، نتیجه مشاوره به بهزیستی ارائه می گردد و اگر نتیجه مثبت نبود، بهزیستی آنها را به دفتر خدمات الکترونیک قضائی هدایت می نماید.

محمدی با بیان اینکه تحلیل آماری و تحلیل دلیل طلاق ها مهم است، اضافه کرد: باید مهمترین دلایل طلاق به نسبت منطقه و شهر انجام گردد تا با برگزاری دوره های آموزشی مهارت زندگی و آموزش زندگی خانواده بتوان از آسیب اجتماعی ناشی از طلاق پیشگیری کرد.

او بابیان اینکه تأثیر مسائل مالی بر فروپاشی یک ازدواج غیرقابل کتمان است، اضافه کرد: بعضی از طلاق ها به خاطر مسائل و مسائل افتصادی است و یک مددکار اجتماعی می تواند با برقراری ارتباط با خانواده و پس از آنالیز شرایط خانواده و شناسایی منابع اجتماعی و حمایتی و ارائه خدمات مددکاری در این شرایط مثمر ثمر باشد و خانواده ها را از هم گسیختگی نجات دهد.

محمدی به انصراف زوجین متقاضی طلاق بعد از ثبت نام در سامانه اشاره نمود و گفت: کسانی که به سامانه تصمیم وارد می شوند قصدشان طلاق است و ابتدا خیال سازش ندارند اما تعدادی از آن ها با کوشش مشاوران و مددکاران و با حل مسائل طرفین، راه سازش را در پیش می گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بهزیستی جزو متولیان سلامت اجتماعی است و می تواند در طلاق هایی که نیازمند خدمات مشاوره و روانشناختی است نقش بسزایی داشته باشد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فرآیند غربالگری طلاق به بخش خصوصی واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند غربالگری طلاق به بخش خصوصی واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید