طرحهای برتر مسابقه معماری، ساختمانهای شناور با قابلیت فراوری برق

به گزارش کلاه تهران به نقل از نیواطلس، شرکت کنندگان در این رقابت بین المللی که توسط نشریه معماری آمریکایی eVolo برگزار می گردد سال جاری ایده های جذابی را در معرض نمایش قرار دادند که از جمله آنها می توان به طراحی شهرهای شناور تا آسمان خراش های مجهز به سیستم فیلتر و بازیافت زباله اشاره نمود.

طرحهای برتر مسابقه معماری، ساختمانهای شناور با قابلیت فراوری برق

این رقابت از سال 2006 برگزار می گردد و ایده های معماری ای در آن مورد توجه قرار می گیرد که در آنها به فناوری، اصول زیبایی شناختی، سازگاری با محیط زیست، ثبات و استحکام بنا و غیره توجه شده باشد.

سال جاری 478 داوطلب در این رقابت شرکت کردند که در نهایت 27 طرح به عنوان طرح های برگزیده اعلام شدند.

برگزیده اول این رقابت یک طراح صرب به نام Marko Dragicevic است. در آسمانخراش طراحی شده توسط وی به جای دفن زباله ها در زمین از بخشی از خود ساختمان برای تجمیع زباله و بازیافت آن استفاده می گردد. در جریان بازیافت زباله ها گاز متان فراوری شده جمع آوری شده و برای فراوری برق مورد احتیاج ساختمان استفاده می گردد.

دو معمار لهستانی به نام های Klaudia Gołaszewska و Marek Grodzickiنیز رتبه دوم را کسب کردند. آسمان خراش طراحی شده توسط آنها شبیه به یک دودکش است که از سیستم تصفیه و پالایش پیشرفته ای برای تمیز کردن هوا نیز برخوردار است. حدود 7500 نفر قادر به زندگی در چنین ساختمانی خواهند بود.

رتبه سوم به سه معمار انگلیسی رسیده که آسمان خراش طراحی شده توسط آنها از سازگاری کامل با محیط زیست برخوردار است. استفاده از مواد طبیعی باعث شده بتوان این آسمان خراش را به عنوان یک سازه تحقیقاتی در دل طبیعت برپا کرد و آن را برای رشد طبیعی گیاهان و حیوانات نیز مورد استفاده قرار داد.

یکی دیگر از طرح های منتخب این رقابت که توسط معماران روس ارائه شده یک مرکز تحقیقاتی سازگار با محیط زیست معلق در فضاست که یک سازه مفصل استحکام آن را تضمین می نماید.

چینی ها نیز با الهام از شهرهای باستانی مصر، طرح شهری شناور را ارائه نموده اند که برای معلق ماندن آن در فضا از نوعی وسیله هیدروژنی استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرحهای برتر مسابقه معماری، ساختمانهای شناور با قابلیت فراوری برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحهای برتر مسابقه معماری، ساختمانهای شناور با قابلیت فراوری برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید