درخواست تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان از نمایندگان استان ، سرویس رفت و آمد دانشجویان برقرار گردد

به گزارش کلاه تهران، تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان در نامه ای به اعضای مجمع نمایندگان استان خواهان حل مشکل رفت و آمد دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان شدند.

درخواست تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان از نمایندگان استان ، سرویس رفت و آمد دانشجویان برقرار گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه کلاه تهران، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه گیلان درنامه ای به اعضای مجمع نمایندگان استان خواهان حل مشکل رفت وآمد دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان شدند.

متن نامه به توضیح زیر است:

از زمان آغاز به کار دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان در سال 1392، دانشجویان به دنبال سرویسی برای این دانشکده به دلایل گوناگون از جمله عدم وجود خوابگاه دولتی بودند که بصورت پراکنده تا سال 1397 این موضوع در جلسات مختلف بیان شد.

اما با آغاز به کار شورای صنفی رفاهی دانشجویان در دوره چهارم این موضوع بصورت سلسله مراتبی و استانی پیگیری شد و این پیگیری در دوره پنجم شورا نیز ادامه یافت. این پیگیری به وسیله مسئولین دانشگاهی و شهرستانی انجام شد و حتی این موضوع با استانداران سابق و فعلی نیز مطرح گشت که متاسفانه راه به جایی نبرد.

آخرین مرحله پیگیری این مورد توسط شورا در استان، پیگیری به وسیله نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم با توجه به اینکه این مشکل، ادامه تحصیل دانشجویان حداقل 6 شهرستان را بامشکل روبرو می کند با پیگیری نمایندگان محترم مجلس به عنوان وکیل مردم گیلان، این مشکل با تهیه حداقل یک دستگاه اتوبوس حل گردد و با حل این مشکل امنیت عبور و مرور برای دانشجویان بخصوص دختران فراهم گردد و پدری به دلیل مسائل مالی شرمسار فرزند و فرزندی شرمسار خانواده به دلیل رفتن به دانشگاه دولتی، ولی با هزینه دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد نگردد.

در حال حاضر هزینه ماشین سواری نامطمئن (عبوری در اتوبان) از دانشکده فنی شرق تا رشت حدود 25 هزار تومان است. هزینه رفت و برگشت در روز حدود 50 هزار تومان، در هفته با حساب هفته ای 5 روز کلاس حدود 250 هزار تومان، در ماه حدود 1 میلیون 125 هزار تومان و در 4 ماه (یک ترم) حدود 4میلیون 500 هزار تومان است؟!

با تمام مفروضات بیان شده و با احتساب کلاس 3 روز در هفته این مبلغ در یک ترم به حدود 2میلیون 700 هزار تومان میرسد.

امیدواریم با تهیه حداقل یک اتوبوس تاحدی شاهد بهبود اوضاع برای دانشجویانی که در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند باشیم.

با تشکر از دوستانمان در تشکل های انجمن اسلامی دانشگاه گیلان و جامعه اسلامی دانشگاه گیلان که در این نامه برای دفاع از حقوق دانشجویان دانشگاه گیلان از ما حمایت کردند و این نشانه اتحاد تشکل های گوناگون دانشگاه برای محقق شدن حقوق دانشجویان این دانشگاه است که بسیار زیبا و دلگرم کننده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان از نمایندگان استان ، سرویس رفت و آمد دانشجویان برقرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان از نمایندگان استان ، سرویس رفت و آمد دانشجویان برقرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید