تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب وکارتان مناسب تراست؟

به گزارش کلاه تهران، تلفن اینترنتی و تلفن مجازی عبارت هایی است که در دنیای امروز کسب وکار زیاد می شنویم، اما شاید ذهنیت روشنی نسبت به آن ها و تفاوت هایشان نداشته باشیم.

تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب وکارتان مناسب تراست؟

به گزارش کلاه تهران، بنابر اعلام دفتر شما، در این متن می خواهیم ببینیم این عبارت ها به چه معنا هستند و چه تفاوتی باهم دارند و کدام یک برای کسب و کار ما مناسب تر است؟

تلفن اینترنتی چیست؟

خط اینترنتی یک شماره معمولی با پیش شما 9 است که مانند تلفن مجازی، احتیاج به سیم کشی مخابرات ندارد و از طریق نرم افزاری که نصب می گردد، مستقیماً روی موبایل یا دسکتاپ داورت خواهد شد.

با استفاده از تلفن اینترنتی می توان تماس دوطرفه برقرار کرد اما کیفیت ارتباط به سرعت اینترنت وابسته است. درصورتی که اینترنت قطع باشد، امکان برقراری تماس خروجی وجود ندارد و تماس های ورودی با کسر هزینه داورت به موبایل انتقال داده می گردد.

تلفن اینترنتی عموماً بین 3 تا 5 تماس هم زمان را پشتیبانی می نماید و برای برداشتن این محدودیت باید هزینه جداگانه ای پرداخت کرد. ضمن اینکه به جز هزینه راه اندازی اولیه باید به ازای هر کاربر یا (داخلی) که مایلید جوابگوی تماس باشد، هزینه ماهانه جداگانه ای نیز پرداخت کنید.

تلفن مجازی چیست؟

تلفن مجازی به نوعی یک تلفن ثابت دایورتی است. در واقع این شماره تلفن ثابت دایورتی یک شماره تلفن ثابت با پیش شماره های معمول 2 تا 8 است که محدود به مکان خاصی نیست و بدون احتیاج به سیم کشی مخابرات، بدون احتیاج به سخت افزار یا حتی نصب نرم افزار در هر گوشه کشور قابل استفاده است.

تماس های ورودی بدون هزینه و به صورت رایگان به موبایل، شماره تلفن ثابت تهران یا تلفن ثابت شهرستان دایورت خواهد شد. سرعت راه اندازی این خطوط بسیار بالا است. برای مثال با استفاده از پورتال آنلاین دفتر شما در 5 دقیقه تلفن مجازی تهران را روی یکی از سرویس های تلفن گویا یا منشی فعال کرد.

مزیت اصلی تلفن ثابت مجازی دفتر شما این است که می توانید خدمات متنوعی روی آن دریافت کنید، از جمله سرویس تلفن گویا، سرویس منشی مجازی یا حتی مرکز تماس که در توسعه کسب وکار و افزایش بهره وری به شما یاری شایانی می نمایند.

همچنین امکان دریافت فکس و استفاده از صندوق صوتی نیز روی خطوط تلفن مجازی دفتر شما به صورت رایگان فراهم است. به مجموعه این خدمات دفتر کار مجازی گفته می گردد.

هر چند سیستم تلفن مجازی روی بستر اینترنت به وجود آمده است اما برای برقراری و اتصال تماس احتیاجی به اینترنت نیست و همچنین به واسطه ارتباط مخابراتی کیفیت تماس عالی است.

خطوط مجازی دفتر شما 32 تماس ورودی هم زمان می پذیرند و روی سرویس تلفن گویا می توان منوها و داخلی های متعدد و بدون محدودیت ایجاد کرد تا نفرات مختلف هر کسب وکار بتوانند جوابگوی تماس ورودی مستقیم خود باشند.

مقایسه امکانات و هزینه های تلفن اینترنتی و تلفن مجازی

روش اول: استفاده تلفن مجازی

بیایید به ازای 600 دقیقه پاسخ ماهانه به تماس ها، هزینه استفاده از تلفن اینترنتی و تلفن مجازی دفتر شما را آنالیز کنیم. اگر فرض کنیم صاحب کسب وکار الف از تلفن مجازی برای جوابگویی به تماس ها استفاده کند با امکانات و هزینه های زیر روبه رو خواهد شد:

پوشش دهی این مجموعه تماس با استفاده از بسته استاندارد تلفن گویا که یکی از سرویس های دفتر شما است به راحتی قابل انجام است. هزینه راه اندازی و استفاده از این بسته تلفن گویا ماهانه 69 هزار تومان است که برای کل سال 828 هزار تومان خواهد شد با احتساب 12% تخفیف بابت خرید بسته سالانه و 9% مالیات بر ارزش افزوده، مشترک باید سالانه 794 هزار تومان پرداخت کند.

روش دوم: استفاده از تلفن اینترنتی

اگر صاحب کسب وکار ب از تلفن اینترنتی برای جوابگویی به تماس ها استفاده کند با امکانات و هزینه های زیر روبه رو خواهد شد:

هزینه راه اندازی تلفن اینترنتی 350 هزار تومان است. برای برقراری تماس به اینترنت احتیاج است و اگر هزینه تهیه اینترنت به صورت ماهانه 30 هزار تومان در نظر گرفته گردد سالانه 360 هزار تومان است. همچنین برای اینکه 5 نفر از نیروهای کسب وکار ب بخواهند به تماس ها پاسخ دهند باید ماهانه 75 هزار تومان پرداخت نمایند که سالانه 900 هزار تومان خواهد شد.

اگر به هر دلیلی اینترنت قطع گردد مشترک باید بابت هر دقیقه دایورت تماس مبلغی پرداخت کند که اگر قطعی اینترنت را فقط دو هفته در کل سال در نظر بگیریم و طبق پیش فرض هرماه 600 دقیقه تماس ورودی داشته باشند، در طول آن دو هفته 300 دقیقه تماس خواهند داشت که باید برای داورت تماس ها پرداخت نمایند.

با استفاده از خط تلفن اینترنتی تنها می توان 5 تماس به صورت هم زمان داشت و اگر بیش از 5 مشتری هم زمان با کسب وکار ب تماس بگیرند بوق اشغال خواهد زد. راه حلی که برای این مشکل در نظر گرفته شده است امکان ارتقا تعداد تماس هم زمان است اما به ازای هر 5 تماس که اضافه وصل می شوند مشترک باید 272 هزار تومان پرداخت کند.

با احتساب هزینه های راه اندازی، اینترنت، کاربران، داورت تماس ها و تماس هم زمان؛ هزینه سالانه مشترک 1 میلیون و 900 هزار تومان خواهد شد.

همان طور که می بینید تلفن مجازی دفتر شما از همه لحاظ به صرفه تر و با امکانات بیشتری است. شما هم اگر می خواهید از این سرویس بهره بگیرید به سایت شرکت دانش بنیان دفتر شما به آدرس daftareshoma.com مراجعه کنید و یا با بخش فروش و پشتیبانی به شماره 021284201 تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب وکارتان مناسب تراست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب وکارتان مناسب تراست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید