تغذیه و رژیم درمانی در حمله قلبی

به گزارش کلاه تهران، در طول اولین هفته حمله قلبی، دریافت چند وعده سبک غذایی حاوی نمک کمتر و بعلاوه خودداری از مصرف مایعات سرد توصیه می گردد گل کلم، مارچوبه و هویج را به علت اینکه به خوبی به وسیله بیمار تحمل می شوند وحاوی نمک کمتر، ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب مفیدی هستند، می توان مصرف کرد. اسیدهای چرب ضروری

تغذیه و رژیم درمانی در حمله قلبی

تغذیه و رژیم درمانی در حمله قلبی

نویسنده:فریدون ممقانی

در طول اولین هفته حمله قلبی، دریافت چند وعده سبک غذایی حاوی نمک کمتر و بعلاوه خودداری از مصرف مایعات سرد توصیه می شود گل کلم، مارچوبه و هویج را به علت اینکه به خوبی به وسیله بیمار تحمل می شوند وحاوی نمک کمتر، ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب مفیدی هستند، می توان مصرف کرد. اسیدهای چرب ضروری موجود در روغنهای دانه ها و مغزهای تصفیه نشده، که تحت شرایط سرما استخراج شده اند، مانند روغن دانه کتان به منظور پاک کردن شریان ها مفید خواهند بود.

مصرف روزانه روغن کتان به صورت سس روی سالادها و مخلوط با پوره سیب زمینی و یا در غذاهایی که به گرم کردن نیازی ندارند، توصیه می شود.

توصیه می شود که از مصرف گوشت گاو، کره، مارگارین و غذاهای تجاری و آماده خودداری شود. بنابراین علاوه بر مصرف سبزیجات و میوه جات، غلات و دانه های روغنی، بهتر است پروئین غذا از ماهی و یا محصولات گیاهی مانند سویا تامین شود. مصرف زیاد غذاهای غنی از مهمیم مانند گندم، کلم برالکی، سیب زمینی، اسفناج، کنگر و دیگر سبزیجات برگ سبز در تنظیم عملکرد قلب موثر است.

خوردن 3 حبه سیر تازه در روز که می توان به سالاد هم اضافه نمود، توصیه می شود.

بادام، مخمر، غلات و دانه کنجد هم در برنامه غذایی این گروه از افراد (که ضروری است توان بخشی قلبی شوند)، باید منظور شود.

خوردن مکرر پیازها به خصوص پیاز قرمز که محتوی ماده آنتی اکسیدان با ارزشی است توصیه می شود. خرد کردن و نگه داشتن پیاز به مدت 10 دقیقه قبل از پخت، جهت حفظ خاصیت آن مناسب تر است. استفاده از کلپ (جلبک دریایی) و سبزیجات دریایی به خاطر داشتن مواد معدنی مفید و هم مصرف آب سبزیجات تازه هم توصیه می شود.

جهت جلوگیری از حملات قلبی یک قاشق چایخوری از پودر یا گرد فلفل قرمز را در یک لیوان آب حل کرده و یا در موقع پخت به غذاها اضافه کنید.

محققان دریافته اند که خوردن 30 گرم گردو که معادل 7 عدد مغز گردواست (به شرطی که اضافه وزن وجود نداشته باشد) ممکن است خطر حملات قلبی را به مقدار 10-8 درصد کاهش دهد. مصرف یک قاشق چایخوری عسل(3بار در روز) برای چند هفته که به آرامی روی زبان حل شود، برای تقویت قلب توصیه می شود (بیماران دیابتی نمی توانند این همه عسل را مصرف نمایند).

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون

به "تغذیه و رژیم درمانی در حمله قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه و رژیم درمانی در حمله قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید