کرونا و ارتباطات سیاسی در بازار کتاب

به گزارش کلاه تهران، کتاب کرونا و ارتباطات سیاسی با ترجمه مسعود میرزایی و بهجت عباسی منتشر شد.

کرونا و ارتباطات سیاسی در بازار کتاب

به گزارش کلاه تهران، این کتاب در 400 صفحه و با قیمت 95 هزار تومان به وسیله انتشارات ایران منتشر شده است.

در معرفی کتاب کرونا و ارتباطات سیاسی عنوان شده است: این کتاب جزء تازهترین آثاری است که بحران کرونا را با نگاهی متفاوت از نگاه صرف پزشکی و بهداشتی در کشورهای مختلف آنالیز نموده و از این نظر یک منبع تطبیقی منحصر به فرد به شمار می رود که حاوی تجربیات ارزنده ای به ویژه برای مواجهه با شرایط مشابه در آینده است.

کرونا و ارتباطات سیاسی به وسیله جمعی از استادان و پژوهشگران حوزه ارتباطات، روزنامه نگاری، جامعه شناسی و مدیریت بحران از کشورهای مختلف به رشته تحریر درآمده و یکی از نخستین کارهای پژوهشی است که پس از شیوع کرونا در دنیا منتشر شده است.

این کتاب مجموعه ای از پژوهش های 44 استاد دانشگاه و محقق برجسته از دانشگاه های معتبر دنیا است که بحران کرونا را از بُعد راهبردهای ارتباطی، مدیریت بحران، روانشناسی سیاسی و مدیریت ریسک آنالیز نموده اند. نویسندگانِ مجموعه مقالات این کتاب با استفاده از نظریه های ارتباطات سیاسی شرایط مدیریت بحران کرونا و واکنش مقامات سیاسی و سایر بازیگران دولتی و غیردولتی در 27 کشور از پنج قاره دنیا (از جمله جمهوری اسلامی ایران) و دو نهاد مهم فراملی شامل سازمان دنیای بهداشت و اتحادیه اروپا را آنالیز نموده اند.

تحقیقات این پژوهشگران نشان می دهد که دنیا برای مقابله با چنین بحرانی به خوبی مهیا نشده بود؛ بعضی رهبران بحران کرونا را خوب مدیریت کردند، بعضی خوش شانس بودند و بعضی دیگر نیز اجازه دادند مسائل سیاسی در این قضیه هم غلبه پیدا کند. به این ترتیب تحلیل نتایج آنالیز های صورت گرفته در کشورهای مختلف در زمینه مقابله با کرونا درس های زیادی برای ارتباطات سیاسی هم به عنوان یک رشته مطالعاتی و هم به عنوان یک کار عملیاتی دارد.

کرونا و ارتباطات سیاسی زیر نظر دارن لیلِکر، استاد ارتباطات سیاسی در دانشگاه بورنموث بریتانیا، ایونا کومَن، استاد روزنامه نگاری و روابط عمومی در دانشگاه تگزاس آمریکا، میلوش گریگور، استاد ارتباطات سیاسی و تبلیغات در دانشگاه ماساریک جمهوری چک و ادواردو نوولی، استاد ارتباطات سیاسی و جامعه شناسی رسانه در دانشگاه رم ایتالیا، گردآوری و ویراستاری شده است.

دارن لیلکر و همکارانش در بخشی از مقدمه کتاب نوشته اند: ویروس کووید-19 یک بحران دنیای را دامن زد. انتشار سریع این ویروس و نحوه فلج کردن نظام بهداشت و درمان بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی با تحمیل بار اضافی بر آن ها در واقع خطر مهمی را که برای جان انسان ها داشت به نمایش گذاشت.

در بخش های مختلف کتاب علاوه بر نقش رسانه های سنتی و مطبوعات در ارتباطاتِ بحران، نقش آفرینی فناوری های تازه و رسانه های اجتماعی نیز از جنبه های مختلف از جمله یاری به مدیریت بحران کرونا و بعلاوه فراهم کردن زمینه انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط و فریبکارانه آنالیز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرونا و ارتباطات سیاسی در بازار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و ارتباطات سیاسی در بازار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید