کارنامه درخشان با تغذیه سالم

به گزارش کلاه تهران، در اینجا به نکاتی در خصوص غذاخوردن صحیح در دوره امتحانات اشاره می گردد: نیازهای روزانه ویتامین ها و مواد معدنی باید تامین گردد. آهن و ویتامین های گروه B، به طور ویژه برای حفظ انرژی بدنی و ذهنی و برقراری مطالعه خوب، لازم هستند. مواد غذایی حاوی آهن شامل تخم مرغ و مغزهاست. ماهی و سویا هم مواد غذایی هستند که به

کارنامه درخشان با تغذیه سالم

کارنامه درخشان با تغذیه سالم

نویسنده:آرزو حقیقیان رودسری

در اینجا به نکاتی در خصوص غذاخوردن صحیح در دوره امتحانات اشاره می گردد: نیازهای روزانه ویتامین ها و مواد معدنی باید تامین گردد. آهن و ویتامین های گروه B، به طور ویژه برای حفظ انرژی بدنی و ذهنی و برقراری مطالعه خوب، لازم هستند. مواد غذایی حاوی آهن شامل تخم مرغ و مغزهاست. ماهی و سویا هم مواد غذایی هستند که به نظر می رسد در تقویت مغز به وسیله فراهم سازی مواد مغذی، مفید باشند. مکمل های غذایی خوب هستند، ولی مواد غذایی بهتر است. یک پرتغال نه تنها حاوی ویتامین C، بلکه دارای فیبر، فیتوکمیکال ها، بتاکاروتن و سایر مواد معدنی است که نمی تواند با یک قرص جایگزین گردد. وقتی قصد مطالعه در کتابخانه را دارید. به همراه بردن موادی چون سیب، موز و تکه های هویج یا آلو خشک پیشنهاد می گردد. فاصله منظم بین وعده های غذایی برای حفظ انرژی و مواد مغذی بسیار مهم است. وعده های عظیم غذایی توصیه نمی گردد. مصرف 5تا 6 وعده متعادل و کوچک مانند نان تست همراه کره و ماهی تن با قطعاتی از پنیر و میوه ها بسیار بهتر از وعده های سنگین است. حتما صبحانه بخورید. این وعده باید تأمین کننده میزانی پروتئین، کلسیم، فیبر، کمی میوه یا سبزی باشد. بنابراین میزانی غلات صبحانه به همراه شیر و مصرف کمی میوه می تواند مفید باشد. میوه ها برترین مواد غذایی هستند که می توان برای تقویت قوای مغز مصرف نمود، زیرا حاوی آنتی اکسیدان بوده و قند طبیعی در آنها برای تأمین انرژی یاری کننده است. سبزیجات را به میزان کافی مصرف نمایید، به ویژه سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند(مانند اسفناج، براکلی و برگ های تیره کاهو). مصرف میان وعده ها توصیه می گردد. سعی کنید دو گروه از مواد غذایی را در یک میان وعده متعادل بگنجانید تا مواد مغذی بیشتری تامین گردد و قند خون ثابت بماند (مانند نان و پنیر). سعی کنید منوی غدایی مورد مصرف شما در حالی که مغذی است، ساده باشد(مثل ترکیب نان، پنیر وتخم مرغ). نوشیدنی ها را درست انتخاب کنید. قهوه و شکر در حداقل میزان مصرف گردد. برترین انتخاب ها شامل آب، آبمیوه، شیر و چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است.

بعضی مواد مغذی مفید برای مغز:

آنتی اکسیدان ها که عبارتند از ویتامین های A و (در میوه ها و سبزیجات) و ویتامین E (در مغزها، دانه ها، آواکادو و ماهی های چرب مانند سالمون)، اسیدها ی چرب امگا - 3 (در ماهی های چرب مثل تن، سالمون، خال مخالی، ساردین، مغزها و دانه ها)، آهن (درگوشت قرمز، سبزیجات برگ سبز، تخم مرغ، مغزها، حبوبات، غلات صبحانه غنی شده، غلات کامل، اسفناج، براکلی و نخود).ویتامین C هم به جذب آهن از منابع گیاهی یاری می نماید، بنابراین مصرف پرتقال، گوجه فرنگی یا نوشیدن آبمیوه تازه با مواد غذایی غنی از آهن مفید است.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون

به "کارنامه درخشان با تغذیه سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه درخشان با تغذیه سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید