چه لباس هایی برای مسافرت مناسب هستند؟

به گزارش کلاه تهران، لباس سفر یکی از مهمترین انتخاب های قبل سفر است که فکر و ذهن هر گردشگر را به خود مشغول می کند.

چه لباس هایی برای مسافرت مناسب هستند؟

چه لباسی با چه قابلیت ها و امکاناتی برای چه آب و هوا و مدت زمان سفر می تواند مؤثر و کاربردی باشد؟

لباس های ضد آب یا مقاوم در برابر آب

شامل لباس، کاپشن، شلوار، جلیقه و چکمه می تواند باشد.

اگر در طول سفرتان باید بیشتر در محیط های خارجی مثل دریا، جنگل یا کوهستان باشید، جاهاییکه تغییرات آب و هوایی زیاد است مطمئناً این لباس ها برای سفر شما مناسب هستند.

لباس های مقاوم در برابر آب بیشتر برای محطیط هایی با بارش کم و رطوبت متوسط به بالا هستند و لباس های ضد آب برای قایقرانی، دریا و مناطقی با رطوبت نسبی بالا و احتمال بارش فراوان می باشند.

شلوارهای قابل تبدیل

به جای خریدن دو نوع شلوار کوتاه و بلند برای سفرهایی که احتمال نیاز به هر دو مدل می باشد بهتر است از مدل های زیپدار قابل تبدیل به یکدیگر استفاده کنید.

درست است که این شلوارها خیلی فشن نبوده اند اما اغلب از پارچه با قابلیت خشک شدن سریع و ضد چروک ساخته می شوند که کاربری آن ها را بهینه تر می نماید.

لباس های ضد حشره

اگر از مناطقی می خواهید دیدن کنید که حشرات بسکمک دارد و به هر حال ترس از احتمال انتقال بیماری های متفاوت بخاطر گزش حشرات را دارید باید حتماً یک دست از این لباس ها را به همراه ببرید.

البته شاید راهکار استفاده از اسپری یا کرم های ضد حشره نیز اقتصادی تر باشد مخصوصاً اگر شما فقط برای یک یا چند بار می خواهید به این چنین مناطقی سفر کنید.

اما این لباس ها علاوه بر ملاحظات پوشش مناسب برای جلوگیری از نفوذ حشرات به پوست بدن بخاطر مواد موجود در خودشان می توانند تا 60 الی 70 بار شستشو به راحتی جلوی همه حشرات را بگیرند.

شلوار بگی یا جلیقه شش جیبه

لباس هایی که در ایران به این نام ها مشهور هستند و جیب های زیادی در شلوار یا جلیقه تعبیه شده دارند تا شما را از حمل کیف دستی یا کوله پشتی راحت کنند.

اگر به مناطقی سفر می کنید که حمل کیف دستی یا کوله پشتی خیلی راحت نمی باشد می توانید یکی از این لباس ها را تهیه کرده و در جیبهای مختلف آن تمام ابزار و لوازم ضروری سفر یا سیاحت خود را بگنجانید.

مسلماً این لباسها برای افرادی که حس خبرنگاری یا عکاسی دارند بسیار کاربردی هستند.

لباس های ضد چروک

آیا در سفر وقت اتو کردن لباس های خود را دارید؟

شاید خیلی از ما در کمد خود لباس های ضد چروک نداشته باشیم اما در سفری که از لحاظ زمان با کمبود وقت روبرو باشیم یا پر رفت و آمد و شلوغ از لحاظ کاری باشد که باید در آن با لباس رسمی نیز بود، داشتن لباس ضد چروک کمک زیادی به شما در حفظ ظاهر زیبایتان داشته باشد.

مسلماً تکنیک هایی مثل رول کردن لباس در چمدان یا بازکردن و کشیده گذاشتن آن ها در کمد لباس هتل ها یا آویزان کردن لباس ها در حوله خشک کن حمام هتل ها در زمانی که از حمام استفاده می کنید و رطوبت آنجا بالا است تا اندازه ای راهگشا خواهند بود.

به غیر از این لباس ها می تواند به کلاه های سفر که مخصوص جنگل، دریا یا کوهستان هستند و یا لباس هایی که دارای جیب های مخفی برای نگهداری لوازم و اشیاء قیمتی خود در طول سفر هستند و یا لباس های خاص که در برابر اشعه UV یا دمای بالا مقاوم هستند اشاره کرد.

منبع: مجله سفر

به "چه لباس هایی برای مسافرت مناسب هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه لباس هایی برای مسافرت مناسب هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید