همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان در اتاق کرج برگزار گردید

به گزارش کلاه تهران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: بخش مهمی از محصولات و کالاهای تولیدی در البرز با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می تواند به کشورهای هدف از جمله همسایگان ایران صادر گردد و امید است که برگزاری همایش فرصت های تجاری به قرقیزستان زمینه ساز ایجاد ارتباطات مؤثر مالی میان ایران و این کشور باشد.

همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان در اتاق کرج برگزار گردید

پرهام رضایی در همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور در تهران و جمعی از فعالان مالی استان البرز برگزار گردید، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نشست هایی از جمله همایش امروز توسعه روابط مالی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: در قالب تعامل بیشتر با کشور قرقیزستان این هدف مدنظر است که کالاهای فراوریی استان البرز به کشورهایی صادر گردد که ظرفیت و پتانسیل دریافت این محصولات را دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج بیان نمود: قبل از برگزاری این همایش، بازدیدی به وسیله سفیر جمهوری قرقیزستان از نمایشگاه توانمندی های فراوریی و صنعتی مستقر در اتاق کرج انجام شد، تنوع کالاهای فراوریی استان که تنها گوشه ای از آن در نمایشگاه مذکور ارائه شده و می تواند فرصت ها و ظرفیت های خوب صادراتی البرز باشد، برای سفیر قرقیزستان بسیار جالب توجه بود.

رضایی با ارائه یک پیشنهاد به سفیر قرقیزستان در جریان حضورش در البرز گفت: با توجه به فراوانی و گستردگی فراوریات البرز در بخش های مختلف انتظار می رود که آنالیز های میدانی در این مورد انجام گردد و پیرو آن با اعزام هیات های تجاری از قرقیزستان به البرز بازدیدهایی از صنایع، کارخانه ها و دیگر ظرفیت های فراوریی این استان صورت گیرد.

وی با این شرح که ظرفیت های صنعتی البرز برای هیات های تجاری خارجی بسیار حائز اهمیت است، اضافه نمود: آشنایی با فرآیند فراوری و کیفیت محصولات بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی البرز می تواند نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری با قرقیزستان ایفا نماید؛ زیرا آشنایی نزدیک با فعالیت کارخانه ها در تصمیم گیری برای برقراری مراودات مالی میان طرفین اثرگذاری بیشتری دارد.

در ادامه این همایش تورداکن سی دیکف، سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران نیز گفت: اکنون در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان قرقیزستان و ایران قرار داریم و طی این دوره اتاق های بازرگانی ایرانی در تبادل اطلاعات منظم تجاری و توسعه روابط مالی با ما کوشش نموده اند.

وی با اشاره به حضور پیروز کارآفرینان، فعالان مالی و شرکت های ایرانی در سطح نمایشگاه های بین المللی و تخصصی گفت: اطمینان دارم که اتاق های بازرگانی ایران و قرقیزستان در اجرای مفاد سند همکاری به امضاء رسیده میان دو کشور در ماه نوامبر سال گذشته میلادی با تمام توان همکاری خواهند داشت.

سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران گفت: عمل به سند همکاری میان طرفین این امکان را برای افزایش سطح همکاری های تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور ایران و قرقیزستان فراهم می نماید.

وی ادامه داد: سفارت قرقیزستان در تهران به سهم خود آماده هرگونه همکاری در زمینه تقویت و توسعه سطح تعامل میان اتاق های بازرگانی و نمایندگان تجاری دو کشور است.

سی دیکف ابراز امیدواری کرد: اتاق های بازرگانی ایران و قرقیزستان در آینده ای نزدیک بتوانند رویدادها و نمایشگاه های تجاری مشترک را به مناسبت جشن 30 سالگی روابط دیپلماتیک میان دو کشور برگزار نمایند.

وی خطاب به فعالان مالی و کارآفرینان دو کشور ایران و قرقیزستان گفت: انتظار می رود که طرفین قراردادهای تجاری با مبالغ قابل توجهی را برای عرضه کالا و توسعه مبادلات میان ایران و قرقیزستان به امضاء برسانند.

سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده در اتاق کرج برای ملاقات و گفت وگو با فعالان مالی ایرانی گفت: قرقیزستان امروز مالی متنوع و در حال رشد دارد که موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی از نقاط مختلف دنیا از جمله ایران کشور دوست و برادر در آن حضور یابند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران و فعالان مالی ایرانی از جمله افرادی هستند که در نمایشگاه های صنعتی و تجاری مختلف در مرکز جمهوری قرقیزستان و سایر نقاط این کشور حضور داشته اند و با حضوری پیروز اکنون در آنجا فعالیتی را راه اندازی نموده اند.

سی دیکف اظهار کرد: در حال حاضر کشور قرقیزستان آماده توسعه همکاری ها به وسیله سازمان دهی سرمایه گذاری های مستقیم بخش خصوصی ایران در پروژه های زیرساختی این کشور در زمینه هایی مانند احداث نیروگاه های آبی، جاده سازی، خطوط ریلی و دیگر اقدامات عمرانی، صنعتی، صنایع تبدیلی، بهداشت و درمان و یا ورزشی است.

وی تشریح کرد: جمهوری قرقیزستان کوشش می نماید تا جذب هرچه بیشتر جهانگرد و تجار ایرانی به مقصد این کشور انجام گردد و در این زمینه در پی تسهیل صدور ویزا برای آنها بوده است، برای تسهیل سفر طرفین در فرودگاه بیشکک یا سفارت قرقیزستان در تهران تمهیدات لازم اندیشیده شده و پروازهایی از جمله مشهد- بیشکک و برعکس آن برقرار شد.

سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران توضیح داد: قرقیزستان کشور کوچکی با جمعیت بیش از 6 میلیون نفر است؛ اما عضو بسیاری از سازمان ها و مجامع مالی بین المللی از جمله اتحادیه اوراسیا هستیم که به وسیله این ظرفیت ها می توانیم فرصت های بازرگانی را در اختیار تجار خارجی از جمله ایرانی ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: عضویت جمهوری قرقیزستان در سازمان تجارت دنیای (WTO) این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که کالاهای خود از جمله محصولات ارگانیک کشاورزی را به کشور چین صادر کنیم، در چارچوب توافقنامه منطقه آزاد تجاری کشورهای مستقل مشترک المنافع نیز صادرات محصولاتمان به کشورهایی نظیر ازبکستان و تاجیکستان به راحتی انجام می گردد.

سی دیکف با بیان اینکه موافقت نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری میان دولت های ایران و قرقیزستان حدود 25 سال پیش به امضاء رسید، اضافه نمود: به همین علت در حاضر مانعی برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری میان دو کشور وجود ندارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان در اتاق کرج برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان در اتاق کرج برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید