نیروی انتظامی با زباله گردان برخورد می نماید، شروع اقدامات سختگیرانه در روزهای کرونایی

به گزارش کلاه تهران، علیپور از شروع برخورد انتظامی با زباله گرد ها و پیمانکاران متخلف و اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اطلاع داد.

نیروی انتظامی با زباله گردان برخورد می نماید، شروع اقدامات سختگیرانه در روزهای کرونایی

به گزارش ، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این مطلب که با گسترش بیماری کرونا، تفکیک زباله های خشک از سوی پیمانکاران با دستور شهرداری متوقف شده است، اظهار کرد: در همان روز های ابتدایی شیوع کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتشار، فعالیت تمامی مراکز تفکیک زباله متوقف شد و حدود 2300 کارگر حاضر در این بخش را با پرداخت حقوق تعطیل کردیم و قطعا تا انتها حضور ویروس کرونا تفکیک زباله صورت نمی گیرد.

وی اضافه نمود: همچنین با نشست ها و مکاتباتی که با دادستانی و فرماندهی انتظامی تهران داشتیم، طی ابلاغی دادستانی تهران از فرماندهی انتظامی تهران عظیم خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله گردی در سطح شهر شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به فعالیت گشت های این سازمان در سطح شهر اضافه نمود: با توجه به اینکه فعالیت عوامل غیرمجاز معمولا از ساعت 21 تا 24 است، عمده فعالیت اکیپ ها و گشت های ما مربوط به این ساعات می گردد. همچنین سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران عظیم دستور داد تا گشت های ویژه ای برای برخورد با زباله گرد ها اعزام شوند.

علیپور تاکید نمود: با شیوع ویروس کرونا، این سازمان 25 خودرو مزدای دوکابین خریداری نموده تا نظارت ها و ممانعت از تفکیک و مقابله با گسترش ویروس با سهولت بیشتر و با دقت بالاتر انجام گردد. از آن جا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با حکم دادستانی پدیده زباله گردی کاملا ممنوع اعلام شد، نیرو های ما با حضور شبانه در خیابان ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردها، این موضوع را به نیروی انتظامی گزارش داده و تذکرات و اخطار های لازم را به منطقه می دهند.

وی با بیان اینکه از شب گذشته برخورد قهری با زباله گردان و پیمانکاران متخلف شروع شده است گفت: کوشش ما این است تا بتوانیم با توقیف خودرو های غیرمجاز حمل زباله، متخلفین و سرشاخه های اصلی این کار را شناسایی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اضافه نمود: شب گذشته بیش از ده تخلف در سطح شهر تهران شناسایی و با همکاری عوامل انتظامی متخلفان دستگیر و خودرو های حمل زباله توقیف شد و قطعا این برخورد ها تا زمانی که ویروس کرونا باقی است برای حفظ سلامتی شهروندان با جدیت تمام صورت خواهد گرفت.

علیپور با تاکید بر این مطلب که سازمان مدیریت پسماند هیچ گونه حق قانونی برای برخورد قضایی شامل بازداشت یا توقیف خودروی زباله گرد ها را ندارد، گفت: تنها درصورتی که ثابت گردد پیمانکاران سازمان پشت پرده این قضیه هستند، به طور قطع با آن ها لغو قرارداد خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: متاسفانه در بحث زباله گردی شاهد سوءاستفاده از بچه ها اتباع هستیم و اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ (کاهش پسماند) و سختگیری های اخیر با هدف حفظ جان بچه ها کار، جلوگیری از سودجویی بعضی پیمانکاران و البته سلامت شهروندان تهرانی است.

علیپور گفت: در گذشته حجم پسماندی که روزانه در تهران فراوری می شد حدود 7 هزار و 500 تن بود که با اجرای طرح هایی همچون طرح کاپ این میزان به مرور به 5 هزار و 300 تن و این اواخر به 4 هزار و 900 تن کاهش پیدا کرد، اما پس از تعطیل کردن تفکیک در مناطق حجم زباله ای که جمع آوری و دفن می گردد مجدد به بیش از 7000 تن رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نیروی انتظامی با زباله گردان برخورد می نماید، شروع اقدامات سختگیرانه در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی انتظامی با زباله گردان برخورد می نماید، شروع اقدامات سختگیرانه در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید