نصف شدن سود سامسونگ در پی کاهش تقاضا

به گزارش کلاه تهران، سامسونگ الکترونیکس جدیدترین گزارش اقتصادی مربوط به سه ماهه دوم امسال را منتشر کرد که طبق آن، این شرکت وضعیت چندان ایدئالی ندارد. سود عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش داشته و به 6.6 تریلیون وون رسیده است که از زمان دردسرهای مربوط به گلکسی نوت 7 در سال 2016، این رقم پایین ترین سود دریافتی محسوب می گردد.

نصف شدن سود سامسونگ در پی کاهش تقاضا

سامسونگ مقصر اصلی این وضعیت را کاهش تقاضا برای محصولات نیمه هادی می داند. این شرکت امیدوار است در نیمه دوم امسال وضعیت بهبود پیدا کند ولی در این میان به عدم قطعیتی که بر بازار سایه انداخته هم اشاره می نماید؛ عدم قطعیتی که عمدتا به جنگ تجاری بین کشورهای مختلف برمی شود.

اگرچه درآمد بخش موبایل سامسونگ 8 درصد رشد داشته، ولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 42 درصدی سود در این بخش هستیم. سامسونگ می گوید روی هم رفته فروش گوشی ها رشد داشته است و گوشی های میان رده مانند گلکسی A50 و A70 مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند؛ اما در این میان، گوشی های پرچم دار مانند گلکسی اس 10 که سود زیادی را برای این شرکت به ارمغان می آورند، آنچنان که باید و شاید نتوانسته اند فروش زیادی داشته باشند.

سامسونگ امیدوار است با عرضه گوشی هایی مانند گلکسی فولد و گلکسی نوت 10 بتواند آمار فروش گوشی های پرچم دار را افزایش دهد. ضمناً این شرکت میخواهد در نیمه دوم 2019 هم گوشی های میان رده قدرتمندی را روانه بازار کند. ضمناً سامسونگ انتظار دارد تقاضا برای نمایشگرهای اولد این شرکت افزایش پیدا کند و با توجه به حرکت شرکت ها به سمت ساخت گوشی های 5G، شرکت های بیشتری برای کنار آمدن با محدودیت های این فناوری از پنل های اولد باریک تر سامسونگ استفاده خواهند کرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "نصف شدن سود سامسونگ در پی کاهش تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصف شدن سود سامسونگ در پی کاهش تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید