مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است

به گزارش کلاه تهران به نقل از وب سایت سفارت چین در آمریکا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی سخنانی، مسئولیت نا آرامی و تشنج امروز افغانستان را متوجه واشنگتن دانست.

مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است

بر اساس این گزارش، ونبین در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: اکنون، اوضاع در افغانستان، بر سر دوراهی مهمی بین جنگ و صلح و هرج و مرج و نظم است که چالش های بزرگی را با خود به همراه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: گرچه آمریکا اساساً خروج نیروها از افغانستان را تکمیل نموده است، همچنان مسئولیت یاری به این ملت برای حفظ ثبات، توقف تلاطم ها و تحقق صلح و بازسازی را بر عهده دارد.

ونبین متذکر شد: آمریکا به اسم مقصر شروع مسئله افغانستان، باید مسئولانه رفتار نموده تا فرایند انتقال آرام (قدرت) در افغانستان را تضمین نماید. آمریکا نباید این مسئولیت را به گردن دیگران انداخته و به سادگی از میدان بگریزد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اضافه کرد: باید کوشش هایی در راستای حصول اطمینان از اینکه خروج نیروهای خارجی به تنش و درگیری منجر نخواهد شد، صورت پذیرد.

وی بعلاوه در مورد رویکرد چین در مورد مساله افغانستان توضیح داد: چین همیشه باور دارد که مذاکرات سیاسی تنها راه چاره مناسب برای حل مسئله افغانستان است. ما از طرف ها می خواهیم به مذاکرات مسالمت آمیز بازگشته و منافع کشور و مردم (افغانستان) را در اولویت قرار دهند؛ پتانسیل گفت وگوهای بین افغانی را حفظ نموده و در راستای بازگشت طالبان به جریان اصلی سیاست، راستا میانه روی را اتخاذ کنند و چارچوب وسیع و گسترده ای را برای آینده سیاسی این کشور تدوین کنند و بنیاد صلح پایدار در افغانستان را پایه ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت نا آرامی و تنش امروز افغانستان متوجه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید