خبرنگاران کاکس دیر رسید و المپیک را از دست داد

به گزارش کلاه تهران، تهران - خبرنگاران - جی دن کاکس رقیب اصلی علیرضا کریمی در چند سال گذشته به دلیل دیر رسیدن به مراسم وزن کشی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، المپیک را از دست داد.

خبرنگاران کاکس دیر رسید و المپیک را از دست داد

به گزارش کلاه تهران، رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی آمریکا برای حضور در المپیک 2021 توکیو در دو روز و با حضور تمامی نفرات مطرح کشتی این کشور از امروز به وقت محلی در سالن دیکیز آرنای شهر دالاس تگزاس برگزار می گردد.

در این رقابت ها در مجموع 110 کشتی گیر در رشته آزاد و فرنگی مردان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به میدان می فرایند.

جی دن کاکس که در پیکارهای دنیای 2018 و 2019 پیروز به کسب مدال طلای قهرمانی دنیا در وزن غیرالمپیکی92 کیلوگرم شده بود برای حضور در المپیک به وزن 97 کیلوگرم تغییر وزن داد.

مراسم وزن کشی پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا امروز آدینه به وقت محلی در حالی برگزار گردید که جی دن کاکس دیر به این مراسم رسید و به نوعی بازیهای المپیک را از دست داد.

اجرای قانون و همچنین نداشتن بند و تبصره در انتخابی آمریکا از نکات قابل توجه و مهمی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد و هیچ قانون و بندی نتواتست به داد جی دن کاکس کسی که امید زیادی به کسب مدال طلای المپیک دارد نرسید و او به همین راحتی المپیک را از دست داد.

کاکس در حالی که در سالن گرم مسابقات به دلیل داشتن کمی اضافه وزن مشغول کم کردن وزنش بود و مربیان نیز موضوع را فراموش نموده بودند، زمانی او و مربیانش متوجه موضوع شدند که کار از کار گذشته بود و مراسم وزنکشی به انتها رسیده بود.

کوین جکسون مربی کاکس اعلام نموده که پیگیر موضوع هستیم و در صدد هستیم این مشکل حل گردد و کاکس در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا شرکت کند.

حریف اصلی او در این وزن در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا کایل اسنایدر دارنده مدال طلای دنیا و المپیک بود.

با توجه به نتایج غیرقابل قبول اسنایدر در چند سال گذشته و حضور قدرتمند جی دن کاکس، او فرصت بزرگی را برای حضور در نخستین میدان المپیکی خود را از دست داد.

این در شرایطی است که علیرضا کریمی دارنده 3 مدال دنیای نیز برای آنکه شانس حضور در المپیک را داشته باشد به وزن 97 کیلوگرم تغییر وزن داد و اسفند سال گذشته در جام متئو پلیکونه ایتالیا مدال نقره گرفت. همچنین رقابت های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای 20 الی 22 فروردین و مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روزهای 23 الی 28 فروردین ماه 1400 در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می گردد. در کشتی آزاد رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در پیکارهای دنیای سال 2019 پیروز به کسب سهمیه در وزن های 57، 86 و 125 کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن های 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند. برهمین اساس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی، در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی و در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان را برای حضور در گزینشی المپیک انتخاب نموده است. در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در وزن 74 کیلوگرم مبارزه جردن باروز و کایل داک از حساسیت زیادی برخوردار است و ضمن آنکه در وزن 86 کیلوگرم دیوید تیلور حریف اصلی حسن یزدانی در المپیک کار مسئله ای در اتتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کاکس دیر رسید و المپیک را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاکس دیر رسید و المپیک را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید