خبرنگاران عملیات اجرایی رینگ جنوبی خط انتقال آبرسانی به اراک آغاز شد

به گزارش کلاه تهران، اراک - خبرنگاران- عملیات اجرایی رینگ جنوبی خط انتقال آبرسانی به کلانشهر اراک همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی روز سه شنبه با حضور استاندار وجمعی از مسئولان اجرایی استان مرکزی آغاز شد.

خبرنگاران عملیات اجرایی رینگ جنوبی خط انتقال آبرسانی به اراک آغاز شد

استاندار مرکزی در حاشیه این برنامه گفت: اجرای این طرح آبرسانی موجب می شود که کیفیت آب آشامیدنی مردم اراک ارتقا یابد و یکی از مطالبات بحق شهروندان اراکی در بهره مندی از آب گوارا و استاندارد محقق می شود.

سید علی آقازاده اضافه کرد: عملیات اجرایی رینگ شمالی این طرح اتمام یافته و با تکمیل رینگ جنوبی، قدمی ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم اراک صورت می گیرد.

وی بیان نمود: استفاده از آب چاه ها برای تامین اب آشامیدنی در اراک به دلیل داشتن املاح و نیترات مناسب نیست و از طرف دیگر با بهره مندی مردم اراک از آب سد کمال صالح، سفره های زیرزمینی این شهر برای مصارف کشاورزی و صنعتی حفظ می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی هم در این آیین گفت: رینگ شمالی انتقال آب سد کمال صالح به اراک به طول 9 و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال خاتمه یافته است.

عزت الله آمره اضافه کرد: قطر لوله های استفاده شده در این راستا 800خط انتقال رینگ شمالی آبرسانی از سد کمال صالح به اراک تا یک هزار و 200 است.

وی بیان نمود: رینگ جنوبی این طرح آبرسانی نیز به طول 14 کیلومتر است که از میدان امام حسین (ع) اراک آغاز می شود و باید تا حدفاصل ترمینال مسافربری این کلانشهر تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی ادامه داد: بستر زمین در راستا اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری های بیشتری دارد.

آمره گفت: 250 میلیارد ریال برای خرید لوله و تجهیزات مورد نیاز رینگ جنوبی و آغاز به کار 2 و نیم کیلومتر از این راستا تا به امروز هزینه شده و اجرای کامل آن نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

وی بیان نمود: قطر لوله های این راستا 500 تا 800 است و اهالی کوی رضوی، شهرک ولیعصر (عج)، شهرک شهید بهشتی، فاز یک، 2 و سه را بهره مند می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی اضافه کرد: ذخیره آب سد کمال صالح با وجود کاهش بارندگی خوب است و نگرانی برای تامین آب شرب در اراک وجود ندارد.

680 هزار نفر در شهرستان اراک زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عملیات اجرایی رینگ جنوبی خط انتقال آبرسانی به اراک آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات اجرایی رینگ جنوبی خط انتقال آبرسانی به اراک آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید