تقسیم کشور ها به دموکراتیک و غیردموکراتیک غیرقابل قبول است

به گزارش کلاه تهران، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت با سوءاستفاده از واژه ارزش های دموکراتیک نباید کشور ها را به اردوگاه های دموکراتیک و غیردموکراتیک تقسیم کرد.

تقسیم کشور ها به دموکراتیک و غیردموکراتیک غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل کلاه تهران، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به کلاه تهران گفت در رویه دیپلماتیک فعلی کوشش هایی برای تقسیم کشور ها به دو دسته دموکراتیک و غیردموکراتیک وجود دارد و این غیرقابل قبول است.

وی در اشاره به بندی در بیانیه مشترک روسیه و چین پس از تبادل نظر های سران دو کشور در پکن، گفت که طرفین مخالف سوءاستفاده از ارزش های دموکراتیک هستند. پسکوف در شرح آن اضافه نمود: با استفاده از واژه ارزش های دموکراتیک نباید کشور ها را به اردوگاه های دموکراتیک و غیردموکراتیک تقسیم کرد. این چیزی است که به آن سوءاستفاده می گویند. ما این کوشش ها را در رویه دیپلماتیک و بین المللی به معنای واقعی کلمه چند ماه پیش دیدیم.

پوتین و شی جین پینگ در بیانیه مشترک خود پس از مذاکرات پکن گفتند از حمایت از دموکراسی و حقوق بشر نباید برای فشار بر سایر کشور ها استفاده گردد. آن ها اعلام کردند که با سوءاستفاده از ارزش های دموکراتیک، مداخله در امور کشور های مستقل با بهانه دفاع از دموکراسی و حقوق بشر و بعلاوه کوشش برای ایجاد تفرقه و تقابل در دنیا مخالف هستند.

این بیانیه بعلاوه از جامعه بین المللی خواسته که به تنوع فرهنگ ها و تمدن ها و حق مردم کشور های مختلف برای معین سرنوشت خود احترام بگذارد. در این بیانیه آمده است: روسیه و چین آماده همکاری با همه شرکای علاقه مند برای ترویج دموکراسی واقعی هستند.

پوتین و شی بعلاوه در بیانیه مذکور با توسعه بیشتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مخالفت و از رویکرد مشابه جنگ سرد در بین کشور های غربی به امور بین المللی انتقاد کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تقسیم کشور ها به دموکراتیک و غیردموکراتیک غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیم کشور ها به دموکراتیک و غیردموکراتیک غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید