باشکوه ترین طاق های صخره ای دریایی در دنیا

به گزارش کلاه تهران، طاق های صخره ای

طاق های صخره ای که در میان دریاها ایجاد شده، پدیده ای جالب می باشد که طبیعت به یاری اقیانوس ها آن ها را به وجود آورده است. این صخره ها معمولا از یک بخشی با سنگ نرم تشکیل شده که در طی میلیون ها سال در اثر برخورد امواج حفره ها و تونل هایی درون آن ایجاد و باعث به وجود آمده این طاق های صخره ای شده است. بعضی از این قوس ها و طاق ها به وسیله ساحل قابل دسترس بوده و بعضی دیگر نیز نیازمند استفاده از قایق برای رسیدن به آن است. از طرفی تعدادی از آن ها به اندازه ای بزرگ بوده که به راحتی می توان از میان آن عبور کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این طاق های صخره ای باورنکردنی که با قدرت طبیعت ایجاد شده آشنا نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

باشکوه ترین طاق های صخره ای دریایی در دنیا

صخره های هوپول | Hopewell Rocks

صخره های هوپول یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی کردن با طاق های صخره ای دنیا می باشد. این طاق های صخره ای که متعلق به استان نیوبرانسویک (New Brunswick) می باشد در ساحل این منطقه در خلیج فوندی (Fundy) کشور کانادا قرار گرفته است. این بدین معنی است که گردشگران می توانند به راحتی از کنار این ساختارهای صخره ای عبور کرده و در کنار آن وسایل پیک نیک خود را فراهم آورند. این خلیج دارای بالاترین میزان جزر و مد در دنیا می باشد. بنابراین زمانی که سطح آب بالا است، بازدیدکنندگان می توانند به وسیله قایق ها از میان این طاق صخره ای عبور کرده تا قدرت طبیعت را از نزدیک مشاهده کنند

طاق هونوپو | Honopu Arch

قوس هونوپو به عنوان بلندترین طاق در هاوایی شناخته می گردد و این را می توانید در سواحل ناپالی (Na Pali) در جزیره کاوای (Kauai) مشاهده نمایید. این طاق های صخره ای در نقطه ای از جزیره قرار گرفته که دسترسی به آن تنها به وسیله قایق می باشد و البته احتیاج است تا مسافتی را نیز شنا کنید زیرا قایق ها نمی توانند بیش از اندازه نزدیک ساحل شوند. این قوس باورنکردنی بیشتر به یک پل شباهت داشته زیرا در محدوده آن آبشاری واقع شده که به وسیله این طاق فرو می ریزد. در هر طرف از این قوس، یک ساحل کوچک و طبیعت زیبا قرار گرفته است. این زیبایی های طبیعت که حاصل قدرت آن می باشد در سال 1976 در فیلم کینگ کنگ و در سال 1998 در فیلم شش روز و هفت شب فیلم برداری گرفته شده است.

پناهگاه ساحلی کتدرال | Cathedral Cove

پناهگاه ساحلی کتدرال یکی از جاذبه های برتر در شبه جزیره کرومندل (Coromandel) در نیوزیلند می باشد که تنها به وسیله قایق یا به وسیله شنا کردن می توانید به آن دسترسی داشته باشید. این منطقه دارای دو ساحل زیبا بوده که توسط یک طاق صخره ای بزرگ از یکدیگر جدا شده اند. این طاق همانند قوس های کلیسای جامع بوده و دارای عظمتی خاص می باشد. در امتداد این ساختار باورنکردنی طبیعت می توانید ساحل شنی با درختان سایه دار را مشاهده نمایید که محلی مناسب برای گذراندن یک پیک نیک است.

ال آرکو | El Arco

ال آرکو یکی از طاق های صخره ای و قوس های دریایی طلایی می باشد که در انتهای شبه جزیره باجا (Baja) در نزدیکی کابو سن لوکاس (Cabo San Lucas) واقع شده است. همچنین این منطقه به نام انتهای سرزمین ها (Lands End) نیز شناخته می گردد زیرا در صورتی که یک قط مستقیم به سمت جنوب بکشید، خشکی بعدی که مشاهده خواهید کرد قطب جنوب می باشد. ال آرکو از سراسر کابو قابل مشاهده بوده اما بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن این ساختار شکل گرفته از قدرت طبیعت با قایق به آن نزدیک شوند. ال آرکو دقیقا در نقطه ای قرار گرفته که اقیانوس آرام با دریای کورتز برخورد می کند.

پلایا دلاس کتدرالز | Playa de las Catedrales

پلایا دلاس کتدرالز یا ساحل کلیسایی در نزدیکی ریبادو (Ribadeo) اسپانیا واقع شده است. این ناحیه همچنین به عنوان پلایا دآگواس سانتاس (Playa de Aguas Santas) یا ساحا آب مقدس نیز شناخته می گردد. دلیل این نامگذاری وجود طاق های صخره ای قوسی شکل و متعددی است که همانند ساختارهای کلیسایی می باشد. بعضی از این قوس ها و طاق ها را تنها در زمانی می توان دید که آب در سطح جزر قرار گرفته باشد. این ساختارهای باورنکردنی که حاصل قدرت طبیعت می باشد در خلیج بیسکای (Biscay) واقع شده و در زمان جزر آب می توانید از آن ها دیدن نمایید. زمانی که سطح آب بالا آمده و مد می گردد، شرایط برای بازدیدکنندگان مناسب نخواهد بود.

ساحل لگزیرا | Legzira Beach

ساحل لگزیرا در جنوب آگادیر (Agadir) واقع شده و یکی از منحصر به فرد ترین سواحل کشور مراکش می باشد. احتمالا این منحصر به فرد بودن به دلیل طاق های صخره ای موجود در سواحل این ناحیه می باشد. این طاق ها به اندازه ای بزرگ بوده که وقتی کسی در زیر آن قرار می گیرد همانند یک عروسک به نظر خواهد رسید. این قوس ها و طاق های صخره ای باورنکردنی در زمان غروب آفتاب به رنگ قرمز شدهع و صحنه ای شگفت انگیز از قدرت طبیعت را نشان می دهند. این ساحل از جمله مکان هایی است که برای پاراگلایدر مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر آن می توان از دیدن این طاق های صخره ای لذت برد.

دروازه داردل | Durdle Door

دروازه داردل بخشی از یک صخره بوده که از ساحل دریایی دورست (Dorset) در انگلستان خارج شده است. این ساختار از طاق های صخره ای باورنکردنی دارای مالک خصوصی بوده اما بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد. مواد موجود در صخره اغلب از سنگ آهک می باشد و فاصله دهانه قوس طاق تا زمین در حدود 120 متر می باشد. برای رسیدن به دهانه این طاق صخره ای احتیاج به استفاده از قایق نبوده اما راستا پیاده روی آن دارای راستای شیب دار است. دروازه داردل دارای قدمتی 140 میلیون ساله بوده و در یکی از زیباترین سواحل ژوراسیک قرار گرفته است.

طاق های صخره ای که به آن قوس های طبیعی نیز گفته می گردد، شکلی سنگی بوده که دهانه ای در زیر آن به دلیل ساختار نرم صخره در اثر ضربات امواج دریا به وجود آمده است. این طاق های صخر ای اغلب شگفت انگیز و باورنکردنی می باشند زیرا به نوعی قدرت طبیعت را به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت

به "باشکوه ترین طاق های صخره ای دریایی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین طاق های صخره ای دریایی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید