شروع امتحانات حضوری دانش آموزان در البرز

به گزارش کلاه تهران، امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امروز در البرز شروع شد.

شروع امتحانات حضوری دانش آموزان در البرز

به گزارش خبرنگار از ، سالارقاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، گفت: حوزه های امتحانی پایه دوازدهم دراین استان به 2 برابر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که در شرایط عادی برای امتحانات پایه دوازدهم درالبرز 90 حوزه امتحانی پیش بینی می شد که در شرایط کنونی بیش از 180 حوزه، محل برگزاری امتحانات پایه دوازدهم اختصاص یافته است.

قاسمی گفت: درطول ایام امتحانات برای حفظ سلامت دانش آموزان درامتحانات حضوری احتیاج به همراهی واعتماد والدین و دانش آموزان داریم تا امتحانات با ضریب بالای ایمنی با رعایت اصول کامل دستورالعمل های بهداشتی تعریف شده از طرف ستاد کرونا برگزارگردد.

او با بیان این که جایگاه های دانش آموزان با فاصله دو مترازهم در فضای حوزه های امتحانی البرز چینش شده است، اضافه کرد: امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم همدر سه نوبت صبح، ظهر و عصر برنامه ریزی واجرایی شده است.

قاسمی گفت: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاربودن پایه نهم و دوازدهم در سرنوشت،راهنمایی تحصیلی، کنکور و شغل دانش آموزان درآینده باید توجه بیشتری کنیم تا سنجش واقعی از دانش آموزان انجام گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از مسائل محوری آزمون حضوری دانش آموزان است که برای آن برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

قاسمی گفت: تصمیم برگزاری امتحانات حضوری را اعضای ستاد کرونا کشورگرفته است زیرا آموزش و پرورش از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون چندین آزمون ازجمله کنکور والمپیادهای علمی را برگزارکرده که گزارش کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا نشان از رعایت دستورالعمل های بهداشت به منظورحفظ سلامت دانش آموزان داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: 30 درصد مطالب درسی کتاب ها هم برای آزمون که شامل یک سوم محتوای کتاب می گردد، حذف شده است و سوالات آزمون حضوری هم برحسب آموزش مجازی طرح شده است.

او گفت: برگه امتحانی برای دانش آموزان مقطع نهم را معلمان هر مدرسه تصحیح خواهند کرد و صیح کردن برگه امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم هم استانی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل موجه نتوانند در سر جلسه امتحان حضور یابند ، با ارائه مدارک و مستندات ، در شهریور ماه از آن ها امتحان گرفته خواهد شد.

او گفت: مراقبت از سلامتی دانش آموزان در برابر ویروس کرونا در حوزه ها و کانون های برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم از اهمیت ویژه ای برای آموزش و پرورش برخوردار است و به همین دلیل با دقت و وسواس بر رعایت نکات بهداشتی نظارت خواهد شد.

امتحانات نهایی دانش آموزان در استان البرز همزمان با سراسر کشور از 27 اردیبهشت شروع و تا 22 خرداد ماه امسال ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع امتحانات حضوری دانش آموزان در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع امتحانات حضوری دانش آموزان در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید