ماجرای رویکرد تازه صداوسیما در پرداختن به یک خبر

به گزارش کلاه تهران، حسن عابدینی رویکرد تازه سازمان صداوسیما در پرداختن به وقایع مهم روز در بخش های خبری و تحلیلی که با ماجرای صندلی های عرضه سوخت توجه بیشتری به آن شد را به سیاست های رئیس نو صداوسیما نسبت داد و در این زمینه به گفت وگو پرداخت.

ماجرای رویکرد تازه صداوسیما در پرداختن به یک خبر

این استاد ارتباطات در گفت وگویی با کلاه تهران در پاسخ به اینکه آیا فکر می نماید این رویکرد خبری در صداوسیما تداوم خواهد داشت؟ با تاکید بر اینکه پوشش حرفه ای رخدادها در زمره وظایف رسانه است، اظهار کرد: این عملکرد منوط به این است که موانع مربوط به آن برداشته گردد. به نظر می رسد که با توجه به رویکردی که دکتر پیمان جبلی دارند و از بدنه خبری صداوسیما هستند و سابقه ایشان در حوزه خبر بوده و حتی تحصیلات دانشگاهی شان در حوزه رسانه بوده و سال ها در واحد مرکزی خبر، پیشتر در شبکه العالم نماینده صداوسیما در بیروت و بعلاوه معاونت خبر و معاونت برون مرزی بودند، طبیعتا اشراف کاملی بر این موضوع دارند؛ بنابراین ما امیدواریم که این رویکرد استمرار پیدا کند و حتما هم ادامه پیدا خواهد نمود؛ چرا که ما اعتقاد داریم رسانه می تواند به افکار عمومی یاری کند که واقعیت ها را دریافت نمایند و خط بطلانی بر سناریوهایی بکشد که رسانه های بیگانه بر ضد کشور تدارک دیده اند.

وی با تاکید بر پوشش خبری و تحلیلی حرفه ای در صداوسیما، شرح داد: کلاه تهران و دانشجویان رشته ارتباطات اولین درسی که فرا می گیرند، تعریف خبر است. گفته می گردد خبر، گزارش علمی از یک رویداد عینی است که تحت تاثیر عوامل درون سازمانی و برون سازمانی قرار می گیرد. طبعا وقتی که این تاثیر از سوی یک فرد حرفه ای باشد، آن را به سمت و سوی حرفه ای بودن سوق می دهد. چراکه نیروها تفاوتی نکردند، همان ها هستند، دانش حرفه ای در بین نیروهایی که در سازمان صداوسیما هستند کاملا وجود دارد و وقتی که مانع زدایی گردد به نظر می رسد که آن موضوع بروز پیدا می نماید. در قضیه پرداختن به صندلی های عرضه سوخت، اینکه می بینیم سرعت در کار بوده و هم ابتکارات و خلاقیتی که کلاه تهران دبیران و سردبیران داشتند، همه اینها منوط به سیاستگذاری است.

این کارشناس رسانه در این زمینه با اشاره به تاثیر سیاستگذاری ها بر خروجی رسانه، گفت: گاهی سیاست گذاری در حوزه ای ممکن است دست دبیر، سردبیر و حتی مدیران را ببندد اما وقتی که این سیاست گذاری حرفه ای باشد، طبعا آن محصولی که فراوری می گردد حرفه ای است و در حوزه خبر هم سرعت، دقت خلاقیت و همه اینها بروز پیدا می نماید و مخاطب احساس رضایتمندی می نماید.

عابدینی با اشاره به رویکرد صداوسیما در پرداختن به صندلی های عرضه سوخت، یادآور شد: در این قضیه آن طور که دیدید به ابعاد مختلف موضوع پرداخته شد؛ بنابراین به نظر می رسد سیاستگذاری نقش مشخص نماینده ای در ارائه کار حرفه ای در هر رسانه ای دارد و صدا و سیما هم از این قاعده مستثنی نیست. به علت اینکه در صدر صدا و سیما چهره ای حرفه ای در حوزه خبر و اطلاع رسانی قرار گرفته و با توجه به اینکه دغدغه اطلاع رسانی حرفه ای، هم در حوزه نظری و هم حوزه عملی مطالعات دانشگاهی داشته اند، این فرایند استمرار پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماجرای رویکرد تازه صداوسیما در پرداختن به یک خبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای رویکرد تازه صداوسیما در پرداختن به یک خبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید