فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد ایران را رد کرد

به گزارش کلاه تهران، فدراسیون فوتبال عربستان، پیشنهاد ایران برای انتها به برگزاری بازی تیم های فوتبال دو کشور در زمین بی طرف را رد کرد.

فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد ایران را رد کرد

به گزارش گروه ورزشی کلاه تهران، فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش نامه ای برای فدراسیون فوتبال عربستان نوشت. در این نامه فدراسیون فوتبال کشورمان خواهان خاتمه دادن به برگزاری ملاقاتهای باشگاهی دو تیم در کشور بی طرف شده بود.بر اساس تصمیمی که در ماه مارس سال 2016 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ شد با توجه به قطع روابط سیاسی دو کشور قرار شد بازی تیم های باشگاهی دو کشور در کشور ثالث برگزار گردد.

این تصمیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا هم اجراء شد اما از آنجایی که تیم های ایرانی برای حضور در بازی های گروهی به عربستان سفر کردند فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به فدراسیون فوتبال عربستان خواهان خاتمه دادن به این موضوع شد. در این نامه بدین موضوع اشاره شد همان طور که تیم های ایرانی حسن نیت خود را نشان دادند و برای بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر کردند فدراسیون فوتبال ایران انتظار دارد تیم های عربستانی هم برای بازی با تیم های ایرانی به این کشورمان سفر نمایند.

به نظر می رسد این نامه نگاری فعلا نتیجه مثبتی در پی نداشته است و شاید هم فدراسیون فوتبال عربستان در این زمینه تصمیم گیرنده نباشد به این خاطر که الشرق الوسط نوشته است ملاقات تیم های ایرانی و عربستانی هم چنان در کشور بی طرف برگزار می گردد. بر این اساس النصر که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان تراکتور است باید کشور ثالث برای برگزاری این بازی انتخاب نماید و استقلال هم در مصاف با الهلال باید کشور میزبان را معین کند.

الشرق الوسط در حالی این خبر را از سوی کنفدراسیون فوتبال اعلام نموده است که هنوز خبر رسمی از سوی سایت AFC اعلام نشده است و از سویی زمزمه هایی وجود دارد که به خاطر کووید 19 بازی ها تا معین شدن چهره فینالیست غرب آسیا به صورت متمرکز در یک کشور برگزار گردد. نکته جالب اینکه عربستان و امارات برای برگزاری بازی ها به صورت متمرکز اعلام آمادگی نموده اند.

فصل گذشته هم بازی ها به صورت متمرکز و در دوحه برگزار گردید. اینبار دوحه با توجه به آماده شدن برای برگزاری بازیهای جام جهانی تمایلی برای میزبانی ندارد و حتی بازی های منطقه شرق را هم میزبانی ننموده است. اکنون قرار است بازی های منطقه شرق در تاشکند برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد ایران را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد ایران را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید