خرده فرمایش های بعضی درباره وعده های دولت منطقی نیست

به گزارش کلاه تهران، امروز حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم روز ملی صنایع پتروشیمی سخنرانی کرد. روحانی در جمع فعالان مالی گفت: در شرایط فشار و در شرایط تحریم دشمن، جهت و راهی که صنعت گران انتخاب نموده بودند به خوبی توانستند ادامه جهت بدهند و این یک افتخار بزرگ برای تاریخ کشور ما است. به صراحت می گویم دوران تحریم و فشار نسبت به ملت ایران به سرخواهد آمد، دلیلش این است که بدخواهان و دشمنان ما متوجه شدند که با فشار حداکثری ما را نمی توانند وادار به تسلیم نمایند. همه هدف آنها این بود که برویم سر میز مذاکره ای که هر آنچه آنها گفتند ملت ما قبول نمایند.

خرده فرمایش های بعضی درباره وعده های دولت منطقی نیست

بخشی از نکات مهم سخنراین روحانی را بخوانید:

- شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است؛ بعضی ها به دولت دوازدهم خطاب می نمایند و می گویند که آن قول هایی که اول دولت دادید چرا عین آن قول ها را نمی توانید عمل کنید. ما در شرایط صلح آن قول ها را داده بودیم، اما بعد وارد یک جنگ شدیم. جنگ را هم ما انتخاب نکردیم.

- این حرف یک حرف منطقی نیست که بعضی ها که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند در سال 1395 در فروردین 96 این ها را گفتید و فروردین 1398 لحن فرق نموده است. آن شرایط، شرایط صلح بود و الان شرایط جنگ است. در همه جهان شرایط جنگ شرایط ویژه خود را دارد.

-از سال 97 جنگی را علیه ما آغاز کردند که یک جنگ شدید همه جانبه مالی است. می خواستند این جنگ، جنگ سیاسی گردد و همه جهان را وادار نمایند روبروی ما و پشت سر آنها قرار بگیرند که ناموفق بودند. خواستند این جنگ را جنگ حقوقی نمایند، یعنی سازمان ملل و نهادهای بین المللی ما را محکوم نمایند که در این هم ناموفق بودند. در جنگ مالی هدف آنها حاصل نشده و حاصل نخواهد شد.

- آمار ما در بهار و تابستان نشان داد، فرایند اشتغال علیرغم فشارها و تحریم ها درست بوده است، وقتی اشتغال فرایند خود را طی می نماید، نشان می دهد فراوری هم وجود دارد. تا فراوری نباشد، اشتغال هم نیست.

-ما توانستیم تورم شدیدی که در سرانجام پارسال آغاز شد تا حدی در بهار سال جاری مهار کنیم و نگذاریم با همان سرعت حرکت کند.

- سال جاری شرایط ما متفاوت است و امیدواریم در سال آینده، رشد مالی ما منفی نباشد، این به معنای ناموفق بودن دشمنان است. با رهبران کشورهای بزرگی که دیدار می کنیم، همه آنها می گویند هم آمریکا اشتباه نموده و هم ناموفق بوده است. این حرف ها از سوی نزدیکترین دوستان آمریکا است.

- محاسبه آنها این بود که این فشارها بعد از پنج، شش ماه موجب اعتراض مردم می گردد و آنها به خیابان آمده و شورش و ناآرامی می گردد. بر این اساس، فکر می کردند مردم خواهان حضور بیگانگان و دشمنان می گردد و فرش قرمز برای آنها پهن می گردد.

- عامل و گام دوم، اقدامات سرداران جبهه مالی است، کسانی که بار فشار را به دوش گرفتند. دشمنان فکر کردند اگر درآمد نفت خام ما را کاهش دهند، درآمد ارزی ما دچار اختلال می گردد. آن ها به نفت خام فشار آوردند اما از طرف دیگر، همه صنعتگران و کارآفرینان ما کوشش کردند.

- پتروشیمی در خط مقدم است، در میان درآمدهای صادراتی غیرنفتی ما، پتروشیمی براساس آمارها در خط جلو و مقدم است. رئیس بانک مرکزی اعلام نموده 20 درصد درآمدهای ارزی ما از سوی پتروشیمی تأمین شده و 50 درصد ارز سامانه نیما را تأمین می نماید.

- وقتی صنعتی در خط مقدم است و بار مسئولیت سنگین کشور را بر دوش دارد، وظیفه ما حمایت است، چه مردم، چه دستگاه های اجرایی، چه مجلس و... همه باید از کسانی که به صحنه آمده و این افتخار بزرگ را نصیب صنعت کشور نموده اند، حمایت نمایند.

-وقتی از جهش در صنعتی سخن می گوییم، یعنی از حرکت عادی سریع تر حرکت می نماید. راه نمی رود بلکه شتابان و با جهش حرکت می نماید. در جهش دوم آمار و ارقامی که امروز ارائه شد، بر این اساس است که تا سرانجام این جهش محصولات پتروشیمی ما 100 میلیون تن می گردد یعنی دو برابر آغاز دولت یازدهم می گردد.

- در آغاز دولت یازدهم فراوری محصولات پتروشیمی ما 55 میلیون تن بود اما در سرانجام دولت دوازدهم 100 میلیون تن می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "خرده فرمایش های بعضی درباره وعده های دولت منطقی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرده فرمایش های بعضی درباره وعده های دولت منطقی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید