خبرنگاران یاری 2.5 میلیارد ریالی پزشکان ارومیه ای برای مقابله با کرونا

به گزارش کلاه تهران، ارومیه- خبرنگاران- در حالی که پزشکان و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا در کشور و آذربایجان غربی قرار دارند، در یاری رسانی به عملیات مقابله با این بیماری نیز کوتاهی ننموده و از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید تجهیزات ایمنی و مبتنی بر پیشگیری یاری نموده اند.

خبرنگاران یاری 2.5 میلیارد ریالی پزشکان ارومیه ای برای مقابله با کرونا

رییس سازمان نظام پزشکی ارومیه روز دوشنبه در این خصوص به کلاه تهران گفت: این یاری با همکاری پزشکان، انجمن های علمی تخصصی، دندانپزشکان و انجمن پزشکان عمومی جمع آوری شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

ناصر عبایی افزود: اهدای 450 ماسک N95 از طرف انجمن پزشکان عمومی به مراکز بهداشتی و دستیاران پزشکی شاغل در بیمارستانهای دولتی از جمله این یاری هاست که می تواند در امر پیشگیری از بیماری نقش بسزایی داشته باشد.

وی اعلام کرد: با شیوع بیماری شاهد فعالیت های بسیار گسترده انجمن های علمی تخصصی بودیم از جمله انجمن داروسازی استان یاری بسیار شایانی را در تهیه ماسک N95 انجام دادند و انجمن دندانپزشکی شاخه آذربایجان غربی در تهیه و توزیع هزاران دست لباس محافظتی، ماسک و شیلد محافظ صورت اقدام کردند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود اقدام به تهیه محلول های ضدعفونی، دستکش و ماسک کرد که این اقلام در اختیار همکاران بخش خصوصی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از پنج هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده ، هزاران جفت دستکش و مقادیری ماسک در مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی در اختیار مطب های فعال قرار داده شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش کلاه تهران، از ابتدای شیوع بیماری کرونا دهها میلیارد ریال یاری از سوی نهادهای مختلف و سازمان های مردم نهاد جمع آوری شده و در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یاری 2.5 میلیارد ریالی پزشکان ارومیه ای برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یاری 2.5 میلیارد ریالی پزشکان ارومیه ای برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید