خبرنگاران کشت گیاه آلوئه ورا در پنج هزار مترمربع زمین های مهریز

به گزارش کلاه تهران، یزد- خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی در پنج هزار مترمربع اراضی شهرستان در حوزه شهری و روستایی بخش مرکزی گیاه دارویی آلوئه ورا کشت شد.

خبرنگاران کشت گیاه آلوئه ورا در پنج هزار مترمربع زمین های مهریز

آلوئه ورا (صبر زرد) گیاهی از تیره کاکتوس به هزار درمان معروف است و از ژل موجود در برگ های ضخیم آن در ساخت نوشیدنی ها، انواع مربا و محصولات درمانی، آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

این گیاه در درمان سوختگی ها و ترمیم و جوان سازی پوست مناسب است و در درمان بیماری های نظیر ریفلاکس معده، رفع زخم های دهانی و آنفلوآنزا موثر است.

محمد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با کلاه تهران اضافه کرد: کشت این گیاه نقش مهمی در تولید و اشتغال افراد دارد و به خاطر شرایط خوب آب و هوایی منطقه مورد حمایت دولت است .

این مسوول با بیان اینکه برای کشت آلوئه ورا ، کود یا آفت کش وادوات گران قیمت کشاورزی نیاز نیست و ارزش تجاری بالایی هم دارد، افزایش کشت آن را خواستار شد.

جعفری گفت: دولت از افزایش فعالیت کشاورزان در این مورد حمایت می کند.

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویژگی های خاص از جمله تحمل شـرایط کـم آبـی ، گرمای هوا و خوااص دارویی از دیرباز در مناطق خشک گرمسیری و نیمه گرمسیری و حاره ای به عنوان گیاه زینتی و گیـاه دارویی کشت می شد.

به علت رویش در مناطق بیابانی به نام لالـه بیابـان نیـز مشـهور است و هم اکنون در ایران در استان هـای مختلف به صورت اهلی و گلخانه ای کشت می شود.

سطح اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که 15 هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی فعالیت دارند که 10 هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کشت گیاه آلوئه ورا در پنج هزار مترمربع زمین های مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشت گیاه آلوئه ورا در پنج هزار مترمربع زمین های مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید