جنجال در آمریکا در پی دستور بایدن مبنی بر اجبار واکسن کرونا

به گزارش کلاه تهران، بسیاری از جمهوری خواهانی که پیش از این اعلام کرده بودند واکسن کوید-19 را دریافت کرده اند و مردم این کشور را به دریافت واکسن تشویق می کردند هم به اجباری شدن واکسیناسیون اعتراض کرده اند.

جنجال در آمریکا در پی دستور بایدن مبنی بر اجبار واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت کلاه تهران به نقل از رویترز جمهوری خواستار و لیبرال ها به دستور جو بایدن رئیس جمهور امریکا مبنی بر اجبار واکسیناسیون برای همه شرکت ها، کارکنان بهداشت و کارکنان فدرال اعتراض کردند. تصمیمی که بایدن با توجه به توسعه سریع سویه دلتا ویروس کرونا اتخاذ نموده است.

بخشی از این دستور که به گفته کاخ سفید حدود 100 میلیون کارگر و دو سوم کارکنان امریکا را پوشش می دهد، به وسیله اداره ایمنی و بهداشت شغلی وزارت کار ایالات متحده (OSH) نوشته شده است.

در اولین ساعات اعلام رسمی دستور به واکسیناسیون در روز پنجشنبه بعضی قانونگذاران، حکمرانان و مقامات رسمی احزاب علیه آن اعلام دعاوی حقوقی کردند و یا گفتند به این دستور پایبند نخواهند بود.

بیشتر مخالفان، مرجعی را که دولت به وسیله آن واکسن ها را اجباری نموده مورد سوال قرار داده اند.این گروه می گویند دولت فدرال قدرت پلیسی ندارد و بنابراین هیچ اختیاری نخواهد داشت کارکنان بخش خصوصی را مجبور به واکسیناسیون کند.

واکسیناسیون اجباری آمریکا در گذشته عموما به وسیله دولت های محلی و ایالتی و در ارتباط با اماکن عمومی و مدارس اجرا می شده است.

بسیاری از جمهوری خواستاری که پیش از این اعلام نموده بودند واکسن کوید-19 را دریافت نموده اند و مردم این کشور را به دریافت واکسن تشویق می کردند هم در مقابل این اجبار دولت اعتراض نموده اند.

یکی از این جمهوری خواستار، تد کروز می گوید: اگرچه من واکسن را دریافت نموده ام و از واکسیناسیون حمایت می کنم، ولی آمریکایی ها حق دارند در مسائلی که مربوط به سلامتی آن ها می باشد بتوانند تصمیم گیری نمایند. دریافت واکسن مسئله ای است که شخص در مشورت با دکتر خود انجام می دهد و نباید به وسیله دولت به مردم اجبار گردد.

بیماری ویروس کرونا تا کنون بیش از 655،000 نفر را در آمریکا کشته است و آمار فوتی ها و بستری های ناشی از این بیماری به علت شیوع سویه مسری دلتا با سرعت زیادی رو به افزایش است. بیشتر مبتلایان افرادی هستند که پیش از این واکسن را دریافت ننموده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جنجال در آمریکا در پی دستور بایدن مبنی بر اجبار واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال در آمریکا در پی دستور بایدن مبنی بر اجبار واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید