توییتر اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای خصوصی را بدون رضایت ممنوع می نماید

به گزارش کلاه تهران، توییتر خط مشی و سیاست اطلاعات خصوصی خود را توسعه داده و این بار پست های کاربران نیز مشمول این سیاست تازه خواهند شد. این سیاست تازه، کاربران توییتر را از اشتراک گذاری عکس ها یا ویدیوهای یک فرد خصوصی بدون اجازه آن ها منع می نماید. این شرکت خاطرنشان می نماید که توییت کردن چنین تصاویری می تواند حریم شخصی افراد را نقض کند و به طور بالقوه منجر به آسیب های مختلفی علیه آن ها گردد.

توییتر اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای خصوصی را بدون رضایت ممنوع می نماید

تیم امنیت توییتر در یک پست وبلاگی نوشته که هر کسی ممکن است تحت تأثیر رسانه های خصوصی به اشتراک گذاشته قرار گیرد که این امر می تواند تأثیر نامناسبی را بر زنان، فعالان اجتماعی و دسته های دیگر داشته باشد. از این رو، اگر فردی عکس یا ویدیویی را گزارش کند که با این سیاست هم پوشانی نداشته باشد، توییتر این در خواست را آنالیز، در صورت تایید آن پست را حذف و بر اساس گزینه های اجرایی خود اقدام می نماید. از گزینه های اجرایی توییتر می توان به کاهش رتبه بندی توییت در پاسخ ها و نتایج جستجو یا اطلاع دادن به آن کاربر جهت پاک کردن توییت مذکور اشاره نمود.

توییتر بعلاوه حق دارد حساب کاربری کاربرانی که این سیاست را نقض می نمایند، به حالت تعلیق درآورد. البته در این سیاست استثنائاتی نیز وجود دارد. اگر یک عکس یا ویدیو و متن توییت به نفع عمومی به اشتراک گذاشته گردد یا به ارزش گفتمان عمومی جامعه بیافزاید، این قانون شامل این طور پست ها نمی گردد.

به عبارت دیگر اگر پست ارزش خبری داشته باشد یا اطلاعات مهمی را در اختیار عموم جامعه قرار بدهد، توییتر این پست ها را حذف نخواهد نمود. این شرکت در این اقدام عواملی مانند اینکه آیا تصاویر در جاهای دیگر مانند روزنامه ها یا تلویزیون در دسترس هستند را نیز درنظر می گیرد.

گفته می گردد اگر هدف از اشتراک گذاری عکس ها یا ویدیوهای خصوصی افراد، آزار و اذیت آن ها باشد، توییتر قطعا با این نوع پست ها برخورد خواهد نمود. سیاست های رفتار توهین آمیز نیز همچنان در توییتر اعمال می گردد. تیم امنیت توییتر در توییتی نوشت:

توییتر مدت هاست که اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی افراد دیگر مانند آدرس، شماره تلفن، شناسه یا اطلاعات اقتصادی (به عبارت دیگر، پخش کردن اطلاعات دیگران) را ممنوع نموده است. بعلاوه تهدید به انتشار چنین اطلاعاتی از سوی بعضی کاربران با اقدامات جدی این پلتفرم همراه خواهد بود.

این شرکت می گوید از امروز اجرای قانون ممنوعیت انتشار رسانه های خصوصی را شروع خواهد نمود و این اقدام نو بخشی از کار آن ها برای مطابقت دادن سیاست های امنیتی خود با استانداردهای حقوق بشر است.

به نظر می رسد که این سیاست نو ناشی از تغییر مدیرعامل این شرکت باشد که دیروز رخ داد. همانطور که احتمالا می دانید جک دورسی رسما کناره گیری اش از مدیرعاملی توییتر خاطرنشان کرد و پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری این شرکت به سمت مدیرعاملی توییتر درآمده است.

البته این قانون نیازمند توضیحات بیشتری نیز هست، چرا که بسیاری از تحلیلگران از پیچیدگی های این سیاست صحبت می نمایند که ممکن است در آینده کاربران را مجبور به ترک این پلتفرم نمایند. باید دید سیاست های دیگر مدیرعامل نو توییتر یعنی پاراگ آگراوال چه خواهد بود و چه تاثیری بر آینده این پلتفرم محبوب خواهد گذاشت.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "توییتر اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای خصوصی را بدون رضایت ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای خصوصی را بدون رضایت ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید