تخم مرغ برای موها

به گزارش کلاه تهران، با استفاده از تخم مرغ می توانید موهایی سالم و درخشان داشته باشید. در این مقاله می توانید به اطلاعاتی راجع به فواید تخم مرغ برای مو دست پیدا کنید.

تخم مرغ برای موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

با استفاده از تخم مرغ می توانید موهایی سالم و درخشان داشته باشید. در این مقاله می توانید به اطلاعاتی راجع به فواید تخم مرغ برای مو دست پیدا کنید.

علیرغم وجود تعداد زیادی محصولات مراقبت از مو، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش های خانگی برای مراقبت از موهای خود استفاده نمایند. این محصولات طبیعی فاقد مواد شیمیایی یا ترکیبات مصنوعی هستند. یکی از این محصولات طبیعی مشهور تخم مرغ خام است. تخم مرغ منبع مهمی از پروتئین و ویتامین های گروه ب است. این مواد مغذی برای حفظ سلامت پوست و موها ضروی هستند. تخم مرغ خام می تواند رشد موها را افزایش دهد و باعث درخشندگی آن ها می گردد.

فواید تخم مرغ

همانطور که قبلاً اشاره شد، تخم مرغ منبع مهمی از پروتئین و ویتامین های گروه ب است. استفاده از تخم مرغ برای موها می تواند به تقویت موها یاری کند و رشد موها را افزایش دهد زیرا، موها اساساً از پروتئین تشکیل شده اند. تخم مرغ بعلاوه حاوی آنزیم هایی است که مانع رشد باکتری ها می شوند و به این ترتیب به حفظ سلامت پوست سر یاری می نمایند. از طرف دیگر، زرده تخم مرغ غنی از چربی های مفید است و بنابراین، می تواند به مرطوب کردن موها یاری کند.

اسیدهای چرب موجود در زرده تخم مرغ باعث درخشندگی موها می شوند و مانع ایجاد شوره سر و ریزش مو می شوند. زرده تخم مرغ بعلاوه حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین A ، D و E است. این ویتامین ها برای رشد موها مهم هستند. ویتامین A و E به جلوگیری از خشکی موها یاری می نمایند و ویتامین D رشد موها را افزایش می دهد. از طرف دیگر، ویتامین های ب موجود در تخم مرغ خام گردش خون در پوست سر را افزایش می دهند.

چگونه از تخم مرغ برای مراقبت از موهای خود استفاده کنیم

از تخم مرغ به روش های گوناگون می توان برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش مو و نرم کردن یا مرطوب کردن موها استفاده کرد. شما می توانید از تخم مرغ خام به تنهایی بهره ببرید یا آن را با روغن زیتون ، آب لیمو ، عسل ، ماست ، روغن کرچک و غیره مخلوط کنید. افزودن این ترکیبات به تخم مرغ فواید آن را افزایش می دهد. اگر می خواهید از تخم مرغ برای افزایش سلامت موهای خود بهره ببرید، در ادامه مقاله چندین روش بدین منظور ارائه شده اند.

نرم کردن موها

برای استفاده از تخم مرغ برای نرم کردن موها، با توجه به بلندی موها 1 یا 2 زرده تخم مرغ و 1 یا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون احتیاج خواهید داشت. زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید. روغن زیتون را به تخم مرغ اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید و مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید. قبل از استفاده از این ماسک موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید و خشک کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب ولرم بشویید. هرگز از آب گرم برای شستن موهای خود استفاده نکنید.

ریزش مو

با استفاده از تخم مرغ می توان تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کرد. 2 عدد زرده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید و سپس، موها و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید این مخلوط نیم ساعت روی موها باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب بشویید. استفاده از این مخلوط به تقویت ، درخشندگی و مرطوب کردن موها یاری می نماید.

رشد مو

برای استفاده از تخم مرغ برای افزایش رشد موها به تخم مرغ خام ، یک فنجان ماست و یک قاشق غذاخوری عسل و آب لیمو احتیاج دارید. ابتدا، تخم مرغ ها را هم بزنید و ماست را اضافه کنید. سپس، عسل و آب لیمو را اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید 15-20 دقیقه روی موها باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب ولرم بشویید. شما بعلاوه می توانید از مخلوط تخم مرغ و روغن زیتون برای افزایش رشد موها بهره ببرید.

شما با استفاده از تخم مرغ می توانید موهایی نرم و درخشان داشته باشید ، مانع ریزش موها شوید و رشد موها را افزایش دهید. با استفاده از تخم مرغ می توان حتی شوره سر را هم کنترل کرد.

منبع: راسخون

به "تخم مرغ برای موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ برای موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید