کانون دوستدار سالمند در مرند راه اندازی می شود

به گزارش کلاه تهران، یعقوب صباغ ظهر امروز در همایش گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار گشت، گفت: با بهبود مراقبت ها و خدمات بهداشتی و درمانی کشور، میزان مرگ ها در دوران کودکی و جوانی و میانسالی کاهش پیدا کرده و براین اساس قشر سالمند در کشور روبه افزایش است.

کانون دوستدار سالمند در مرند راه اندازی می شود

وی با اشاره به اینکه تمامی افراد در سطح کشور دارای پرونده الکترونیکی هستند، شرح داد: طبق آمار سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) 11 درصد جمعیت شهرستان مرند بالای 60 سال و حدود 10 نفر نیز بالای 100 سال هستند.

صباغ با رد این تصور که جامعه ما در حال پیر شدن است، مطرح نمود: موالید در جامعه ما افت پیدا نکرده به طوری که 4 هزار و 500 موالید سالیانه در شهرستان مرند رخ می دهد، اما با بهبود مراقبت های بهداشتی و درمانی از مرگ زودرس در سنین کودکی و جوانی جلوگیری شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرند با بیان اینکه در سال 1355 از هزار کودک 150 نفر تا سنین 5 سالگی جان خود را از دست می دادند، گفت: هم اکنون در شهرستان مرند این آمار به 11 مورد از هزار نفر کاهش پیدا کرده که نشان می دهد طرح مراقبت های بهداشتی موفقیت آمیز بوده است.

این کارشناس بهداشت با اشاره به اینکه جامعه باید با سیستم سلامت همراهی کند، گفت: بیشتر مرگ و میرها در دوره سالمندی به علت شیوه غلط زندگی، تغذیه نادرست و کم تحرکی است که اصلاح این شیوه نیازمند آموزش و برنامه است.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی به 84 سال در کشور گفت: علیرغم افزایش 30 سالگی امید به زندگی در کشور در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی، اما شاهد افزایش بیماری ها و رنج در اقشار سالمند کشور هستیم.

صباغ گفت: کانون دوستدار سالمند در مرکز شهر مرند راه اندازی می شود تا این قشر از امکانات آن بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کانون دوستدار سالمند در مرند راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون دوستدار سالمند در مرند راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید