محمد بریمانلو: مدالم را راحت به دست نیاوردم، از مدال داران دنیا و المپیگ عبور کردم

به گزارش کلاه تهران، محمدبریمانلو جودوکار وزن 73- کیلوگرم کشورمان بعد از کسب نشان ارزشمند برنز دنیا در رقابت های دنیای 2018 باکو، تصاحب این نشان را حاصل یک کار گروهی و حمایت فدراسیون جودو ازبچه های تیم ملی می داند.

محمد بریمانلو: مدالم را راحت به دست نیاوردم، از مدال داران دنیا و المپیگ عبور کردم

به گزارش کلاه تهران ، رضا عباسپور - محمد بریمانلو جودوکار وزن 73- کیلوگرم کشورمان بعد از کسب نشان ارزشمند برنز جهان در رقابت های جهانی 2018 باکو، تصاحب این نشان را حاصل یک کار گروهی و حمایت فدراسیون جودو ازبچه های تیم ملی می داند. وقتی به لیست بی شمار ورزشکاران شرکت نماینده در رقابت های جهانی جودو نگاه می کنیم، بیشتر از هر زمان دیگری به سختی کار و مسیر سختی که پیش روی ستاره های این رشته برای کسب مدال و ایستادن روی سکوهای جهانی قرار گرفته است پی می بریم. وزن منهای 73 کیلوگرم یکی از همین اوزان موجود در رشته رزمی جودو است که مدال آوری در آن و کسب یکی از سکوهای جهانی در این دسته وزنی حقیقتا کار بسیار سخت و پرمشقتی است. اما محمدبریمانلو نماینده جودوی ایران که در این وزن برای کسب مدال جهانی به باکو اعزام گردیده بود، بعد از مدال ارزشمندی که در بازی های آسیایی اندونزی کسب کرد، در رقابت های جهانی آذربایجان نیز به رغم قرار دریافت در گروهی سخت و پر از ستاره، کاری کرد کارستان و با کسب یک نشان ارزشمند برنز جهان بعد از سعیدملایی دومین جودوکار ملی پوش کشورمان است که از سال گذشته تا به امروز صاحب مدال جهانی گردیده است. بریمانلو مدال برنزش را حاصل یک کار گروهی می داند و همچنان امیدوار است در آینده بیش از این در جهانی جودو بدرخشد.

وقتی به لیست نفرات شرکت نماینده در مسابقات جهانی جودو نگاه می کنیم، تعداد بالای شرکت نماینده ها نشان می دهد که با عبور از موانع سختی به مدال رسیده ای.

کسب مدال در مسابقات جهانی جودو کار بسیار سخت و سنگینی است. وقتی در یک وزن نزدیک به 80 - 90 شرکت نماینده حضور دارند که همگی هم در حد و اندازه خود مدعی هستند و حرف برای گفتن دارند کار بزرگ و غیرقابل باوری است. البته خدا را شکر که من از میدان جهانی روسفید بیرون آمدم و موفق شدم پرونده این رویداد بزرگ و معتبر را با مدال و دست پر ببندم.

پس از عملکرد فنی خودت در میدان جهانی باکو راضی هستی؟

این مسابقات با تمام مسابقات دیگر و حتی مسابقات جهانی رشته های دیگر از لحاظ سطح کیفی کاملا متفاوت است. زیرا تمامی خوب های جودوی جهان با آمادگی صدرصدی روی تاتامی حاضر می شوند و همگی با نیت کسب مدال در این رویداد شرکت می نمایند. بنابراین فکر می کنم شکست دادن 6 جودوکار شاخص که همگی مدال دار جهان و المپیک هستند و یک شکست در این رویداد و درنهایت کسب نشان برنز جهان باعث گردد از عملکرد فنی خودم راضی باشم. بالاخره این مسابقات اسمش مسابقات جهانی است و کسب یک مدال در این رویداد بزرگ و معتبر اتفاق خوبی برای من است.

قبل از آغاز مسابقات این نتیجه را پیش بینی می کردی؟

به خاطر شرایط آمادگی و تمرینات خوبی که قبل و بعد از بازی های آسیایی و پیش از اعزام به مسابقات جهانی باکو داشتم، از نظر روحی و بدنی در شرایط ایده آلی برای مبارزه قرار داشتم. البته مدال برنزی هم که در بازی های آسیایی اندونزی کسب کردم باعث شد برای حضور و درخشش در رقابت های جهانی باکو با انگیزه و توان بدنی بالاتری نسبت به اندونزی روی تاتامی حاضر شوم. به همین دلیل با نیت مدال آوری در رقابت های جهانی جودو شرکت کردم. خوشحالم که موفق شدم بعد از سعید ملایی که سال گذشته موفق شد پس از 10 سال برای جودو در جهان مدال آوری کند، من هم دومین نفری باشم که مسیر جهانی مدال آوری را برای جودوی ایران در جهان باز و هموار کنم.

چقدر برای به دست آوردن مدال برنز جهانی کوشش کردی؟

خب معتقدم پشت این مدال یک کار گروهی گسترده و بلند مدت وجود داشت. زیرا در این مسیر قطعا کادرفنی تیم ملی، رییس فدراسیون و کلیه عواملی که در این مجموعه در خدمت جودوی ایران هستند، به من یاری کردند تا بدون دغدغه تمرین کنم و برای کشورم در رقابت های جهانی افتخار آفرین باشم. به همین دلیل من این مدال را حاصل یک کار گروهی مستمر و طولانی مدت می دانم که انرژی مضاعفی برای من و بقیه بچه های تیم ملی بود تا در میدان مسابقه به چیزی جز کسب افتخار و مدال برای جودوی ایران فکر نکنیم. به هر حال خوشحالم که این افتخار برای جودوی ایران کسب شد و امیدوارم همچنان با حفظ و پرورش سرمایه های ارزشمند جودو روند موفقیت های جودو به همین شکل ادامه داشته باشد.

برای تکرار این افتخارات در آینده چه برنامه ای داری؟

باید اعتزاف کنم که حضور آقای درخشان در فدراسیون جودو بعد از سالها به این رشته سر و سامان داده است. آقای درخشان از وقتی دوباره مدیریت جودوی ایران را دست گرفته است، هرآنچه در توان داشته برای آرامش و آسایش بچه های ملی پوش انجام داده است. به همین دلیل حالا که جودو رنگ آرامش و تعادل را به خود دیده، امیدوارم این بحث بازنشستگی مدیران و روسای فدراسیون های ورزشی برای ادامه حضور رییس فدراسیون جودو مسئله ای ایجاد نکند. به هر حال خیلی امیدواریم که نگاه حمایتی مسئولان ورزش و کمیته المپیک بعد از کسب مدال های ارزشمند بین المللی جودو به این رشته پررنگ تر از قبل گردد. مطمئنا اگر مواردی که گفتم برای ما مهیا گردد، می توانیم با آرامش بیشتر تحت راهنمایی کادرفنی تیم ملی جودو روند صعودی که پیش گرفتیم را همینطور درجهانی جودو ادامه بدهیم.

و حرف آخر...

-سرمربی تیم ملی آقای منصوری و کادرفنی تیم ملی جودو در طول این مدت، تحت فشار و نقد بسیاری قرار داشتند که حقشان نبود. آنها در این مدت برای ما خیلی زحمت کشیدند و شبانه روز در اردوهای داخلی و برون مرزی هرچه داشتند را برای ما گذاشتند تا در مسیر خوبی قرار گیریم و دوباره آرام آرام به شرایط خوب و روزهای اوج قبلی برگردیم. به همین دلیل جا دارد از زحمات مربیان و کادرفنی تیم ملی بی نهایت تشکر کنم و قدردان زحمات آنها باشم.

5، 1

منبع: ایران ورزشی

به "محمد بریمانلو: مدالم را راحت به دست نیاوردم، از مدال داران دنیا و المپیگ عبور کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بریمانلو: مدالم را راحت به دست نیاوردم، از مدال داران دنیا و المپیگ عبور کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید