جذب 2 هزار و 200 دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اصفهان

به گزارش کلاه تهران، شهرام عروف زاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های اصلی است که نقش مهمی در تربیت معلمان دارد و هر ساله بخشی از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب آموزش و پرورش می شوند.

جذب 2 هزار و 200 دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اصفهان

وی بیان داشت: در این دانشگاه در 16 رشته که بیشترین احتیاج و خلاء آموزش و پرورش را پوشش می دهد، امکان جذب دانشجو وجود دارد.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان، از سال 90 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع همه مراکز تربیت معلم سراسر ایران در قالب جدید ظاهر گردیده و بنام همین دانشگاه در کشور در حال فعالیت است.

وی از ورود 43 هزار نفر دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان کشور در سالجاری اطلاع داد و افزود: در سطح استان اصفهان نیز حدود یک هزار و 400 نفر دانشجوی پیوسته و نزدیک به 800 نفر دانشجو مطابق ماده 28 وارد دانشگاه خواهند گشت.

عروف زاده ادامه داد: اصلی ترین ماموریت این دانشگاه برقراری استراتژیک، تامین، تربیت نیرو و توانمندسازی معلمان و نیروهای انسانی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان دارای 98 واحد دانشگاه، 64 پردیس و 34 مرکز است که در قالب 31 استان توزیع گشتند و یکی از دانشگاه های بزرگ کشور محسوب می گردد.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از ویژگی هایی امکان تحصیل را برای داوطلبان تسهیل و فراهم نموده است، افزود: ادامه تحصیل و تحصیلات تکمیلی، امتیاز ادامه تحصیل نخبگان، نرفتن به خدمت سربازی و حضور در دانشگاه و دست یافتن به آرزوی دیرینه داوطلبان برای ورود به حرفه معلمی از جمله امتیازات این دانشگاه است.

وی با تاکید بر این نکته که هر داوطلب قرار نیست وارد بدنه آموزش و پرورش گردد، افزود: کسب امتیاز بالای 6500، معدل بالای 15 و شرط سنی حداکثر 22 سال برای دانشجویان پیوسته جزو مهمترین شرایطی است که فضای دانشگاهی را از لحاظ علمی و معنوی رگشت داده است به نوعی که رتبه های بسیار خوبی در سنوات گذشته وارد این دانشگاه گشتند.

عروف زاده افزود: سال جاری با بکارگیری نیروهای خدمات آموزشی و شکل گیری این بخش در استان اصفهان قریب به هزار نفر از سه هزار نفر کسری معلم استان اصفهان از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین گردیده و مابقی نیروها به وسیله آموزش و پرورش فراهم می گردد.

وی توضیح داد: سال جاری خروجی دانشجویانی که در سال 93 به این دانشگاه جذب گشتند، در سطح استان اصفهان حدود یک هزار و 100 نفر است و علاوه بر این خروجی های دانشگاه از طریق ماده 28 نیز 600 نفر خواهد بود.

منبع: mehrnews.com

به "جذب 2 هزار و 200 دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب 2 هزار و 200 دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید