توسعه کشاورزی فراسرزمینی درازبکستان پیگیری می گردد

به گزارش کلاه تهران، نشست تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان قزوین با هیئت تجاری استان نواحی کشور ازبکستان روز چهارشنبه در سازمان صنعت استان قزوین برگزار گردید.

توسعه کشاورزی فراسرزمینی درازبکستان پیگیری می گردد

مهدی بخشنده در این نشست اظهارداشت: در سفر هیئت تجاری ایران در سال گذشته به ازبکستان دیدگاه ما نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه مثبت شد و با شرایطی که از سوی رئیس جمهور ازبکستان برای سرمایه گذاری ایجاد گردیده فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان کشور از جمله استان قزوین ایجاد گردیده است که باید از آن استفاده کنیم.

وی افزود: ازبکستان سرزمین بکری است و با قابلیت هایی که در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد می تواند برای ما جذابیت لازم را داشته باشد و در این راه باید نسبت به معرفی توانمندی های خود بیشتر کوشش کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین توضیح داد: کشور ازبکستان در مسیر توسعه واقع شده است و زیرساخت صنعتی را دارد اما صنایع زیادی در آن مستقر نگردیده است و برای نمونه استان نواحی در ازبکستان سیاستهای خود را معین نموده و آمادگی دارد در بخش ساندویچ پنل و امور ساختمانی کشاورزی و صادرات خدمات فنی و مهندسی با ایران همکاری کند.

بخشنده افزود: بستر بکر ازبکستان موجب گردیده کشورهای زیادی برای سرمایه گذاری وارد این کشور شوند اما خوشبختانه تجار و بازرگانان ازبکی، صنایع ایران را باور دارند و میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی گفت: صنایع ما به آن باور رسیده که با انتقال دانش فنی به سود مناسب برسیم و اولویت درصادرات دانش فنی است وسیاست کلی هیئت ازبکی این است که کالا در کشورشان فراوری گردد.

بخشنده یادآورشد:پیشنهاد می گردد درصادرات مواد غذایی، تجهیز کارگاهها، ماشین سازی، شوینده ها که در ازبکستان بازار خوبی دارد زمینه توسعه مناسبات اقتصادی را فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: در قزوین مدرن ترین کارخانه کشمش را داریم که می توانیم در ازبکستان نیز چنین واحدی را ایجاد کنیم و مناسبات خود را توسعه بخشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین توضیح داد: انتقال دانش فنی، توسعه کشاورزی فراسرزمینی با وجود طبیعت بکر و ایجاد واحدهای مازاد فراوری برای بازار داخلی ازبکستان از کارهایی است که در توسعه مناسبات اقتصادی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: با ایجاد روابط نزدیک تر با استانهای شاخص ازبکستان مانند نواحی، قشقه دریا و بخارا می توانیم شرایط تجارت با این کشور را تسهیل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه کشاورزی فراسرزمینی درازبکستان پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشاورزی فراسرزمینی درازبکستان پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید