61 مورد شکایت علیه دولت ماکرون بخاطرسوء مدیریت بحران کرونا

به گزارش کلاه تهران، تارنمای خبری سوداوئست گزارش داد: 61 مورد شکایت علیه دولت فرانسه درباره مدیریت غلط بحران کرونا در دیوان دادگستری جمهوری فرانسه به عنوان عالی ترین نهاد قضایی اداری این کشور ثبت شده است.

61 مورد شکایت علیه دولت ماکرون بخاطرسوء مدیریت بحران کرونا

این رسانه اضافه کرد: فرانسه در حالی نخستین مرحله لغو قرنطینه خود را از 11 می (22 اردیبهشت) شروع می نماید که انتقادها علیه دولت این کشور درباره مدیریت بحران کرونا به شدت افزایش یافته است.

دیوان دادگستری جمهوری فرانسه به عنوان تنها مرجع قضایی ذیصلاح برای رسیدگی به اتهامها علیه مقامات کشور، بیان کرد تا به امروز شماری از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، خانواده های قربانیان، نمایندگان و نیروهای پلیس شکایت های خود را علیه دولت مطرح نموده اند که بیشترین آن ها علیه ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه، انیس بوزان وزیر سابق بهداشت و الیویه وران وزیر فعلی بهداشت ثبت شده است.

به گزارش روزنامه لوپاریزین به نقل از وزیر دادگستری فرانسه، افزون بر دیوان دادگستری، نزدیک به 200 شکایت علیه دستگاه اجرایی و مسئولان مربوطه در زمینه اهمال در جلوگیری از وقوع فاجعه ملی در جریان بحران شیوع کرونا، در دادگاه های عمومی ثبت شده است.

انتقادها علیه دولت فرانسه به مدیریت بحران شیوع کرونا محدود نشده است و براساس گزارش روز آدینه شبکه تلویزیونی فرانس 24 ماری لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه، در حال انتشار کتابی موسوم به کتاب سیاه درباره دروغگویی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و محکومیت این دولت در جریان مدیریت بحران کرونا به منظور افزایش آگاهی عمومی است.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوپوئن، براساس نتایج نظرسنجی بین المللی در هفته گذشته، مکرون با انتقاد بیشتری در مقایسه با همتایان اروپایی خود در زمینه مدیریت بحران کرونا روبرو بوده است.

این نظرسنجی که براساس شدت وخامت بحران شیوع کرونا در میان هفت کشور اروپایی و میزان نارضایتی و بدبینی مردم آن کشور از سوی موسسه ایپسوس (IPSOS) صورت گرفته است نشان داد؛ دولت فرانسه با 62 درصد، بیشترین آمار نارضایتی را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز ایتالیا با 45 درصد و انگلیس 39 درصد نارضایتی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

طبق آمار اعلام شده تا به امروز، از ابتدای شیوع کرونا در فرانسه، 176 هزار و 79 نفر به کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد 26 هزار و230 نفر جان خود را از دست داده اند. 55 هزار و 782 نفر هم از بیماری همه گیر کووید-19 بهبود یافته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "61 مورد شکایت علیه دولت ماکرون بخاطرسوء مدیریت بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "61 مورد شکایت علیه دولت ماکرون بخاطرسوء مدیریت بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید